ابوذر کوثری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس قوانین اجرایی انتخابات، همزمان با شروع نام نویسی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به انتخاب هیات اجرایی این شهرستان نیز اقدام شد.

وی با اشاره به پالایش حدود ۵۰ درصدی لیست اعضا معتمدان دوره‌های قبلی انتخابات افزود: هیات معتمدان هر شهرستان باید انعکاسی از بافت جمعیتی، فکری، عقیدتی و در منطق قومی و مذهبی بازتاب اقوام و مذاهب آن شهرستان باشد.

فرماندار ایرانشهر اضافه کرد: با بررسی و ارزیابی دقیق در یک فرآیند یک ماهه ۳۰ نفر از معتمدان و چهره‌های شناخته شده شیعه و سنی از میان اقشار مختلف ساکن شهرستان ایرانشهر و با در نظر گرفتن قومیت‌های ساکن در محدوده حوزه انتخابیه شامل ایرانشهری( دامنی و ابتری) ، خراسانی، کرمانی، سربازی، آشاری، دلگانی، بزمانی و لاشاری معرفی که در نهایت ۱۳ نفر به عنوان عضو هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: پس از حصول اکثریت قانونی حداقل ۳۰ نفر، هشت نفر به عنوان معتمدان اصلی و پنج نفر معتمدان علی‌البدل عضو هیات اجرایی انتخاب شدند.

کوثری خاطرنشان کرد: انتخاب هیات های اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به گونه ای انجام شده که این اشخاص امین و نماینده واقعی مردم در این منطقه باشند و با مردم و مردم با معتمدان بیگانه نباشند.

وی اظهار داشت: حوزه انتخابیه ایرانشهر بسترهای لازم اجتماعی و زیرساختی را برای برگزاری انتخابات سالم، با نشاط، رقابتی و بدون دغدغه و حاشیه فراهم شده است.

پس از رای گیری نهایی از بین معتمدان به ترتیب «حمل کلکلی، خلیل سلامی، نوراحمد درخوش، علیرضا فرخ نیا، درمحمد لشکرزهی، علی انصاری، ابراهیم نرماشیری و شیردل انوری به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی انتخابات مجلس در این شهرستان تعیین شدند.

همچنین رحمت دامنی، محمد اربابی، شکیب خبیره، محمدصدیق پردال و فرید پندار به عنوان اعضای علی البدل هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایرانشهر انتخاب شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.