محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان تبدیل به یک کارگاه ساخت و ساز بزرگ شده است که طرح‌های عظیمی مانند راه آهن، راهسازی، مسکن، توسعه بندر شهید بهشتی و توسعه فرودگاهی را در بر دارد.

وی هدف از سفر به سیستان و بلوچستان را سرکشی از طرح‌های عمرانی در دست ساخت در حوزه وزارت راه و شهرسازی در این استان عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این سفر فرودگاه جدید چابهار را پایه‌گذاری خواهیم کرد، ادامه داد: توسعه محور شرق برای ما اهمیت بسیاری دارد و سعی می‌کنیم این کریدور را به صورت همه جانبه فعال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از ماه‌­های گذشته سعی کرده‌­ایم حجم فعالیت بندر شهید بهشتی چابهار را توسعه دهیم و کشتی‌های بخشی از کالاهای اساسیکه به شرق کشور مربوط می‌شد را روانه این بندر کردیم که اثربخشی آن را هم‌اینک مشاهده می­‌کنیم.

اسلامی تصریح کرد: ۲ موافقت برای تامین مالی برای اتصال راه آهن زاهدان به بیرجند انجام شده که قرارداد اتصال بیرجند به شبکه سراسری راه آهن با بخش خصوصی منعقد شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای بخش راه آهن بیرجند به زاهدان در حال انجام مذاکره هستیم و امیدواریم با این کار توسعه محور شرق که آرزوی همه ما بوده است زودتر محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی به توسعه سواحل مکران اشاره کرد و گفت: در این سفر شهر جدید تیس را افتتاح می‌کنیم تا زیرساخت‌های توسعه در این منطقه قوی‌تر شود.

وی ادامه داد: مصمم هستیم جاده‌های اصلی در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان را به شبکه بزرگراهی متصل کنیم و به طور مثال در محور زاهدان - خاش هم‌اینک پیمانکار برای ساخت باند دوم در حال فعالیت است.

اسلامی اظهار داشت: هم‌اینک جاده‌های دوطرفه و یک بانده سیستان و بلوچستان مانند جاده زاهدان - خاش بارترافیکی زیادی ندارند اما به دلیل بی‌احتیاطی میزان تصادفات در آنها بسیار زیاد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.