مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آب‌های فراساحلی) روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار و کنارک دو نقطه ساحلی این استان و متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند از ظرفیت‌های بیشماری در حوزه صید و صیادی برخوردار هستند.

محمد شعلی‌بر گفت: توسعه اراضی پرورش میگو و طرح پرورش ماهی در قفس، ترویج روش جدید صید لانگ لاین(صیدبا قلاب)، افزایش تولید و اشتغال، لایروبی و بهسازی بنادر صیادی، حل مشکلات پیش روی صیادان و پیگیری برای تکمیل پروژهای نیمه تمام از جمله اولویت‌های این اداره کل است.

وی بیان کرد: سیستان وبلوچستان در طول سال‌های گذشته رتبه نخست صید در کشور را داشته و صید در آب‌های مشترک و با روش روز دنیا از دیگر برنامه‌های اداره کل شیلات این استان است.

به گزارش ایرنا، محمد شعلی‌بر پیش از این حراست اداره کل تعاون روستایی سیستان و بلوچستان را برعهده داشت و بیش از ۲۸ سابقه خدمت در قسمت‌های مختلف حوزه وزارتخانه جهادکشاورزی را در کارنامه خود دارد.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.

چابهار و کنارک به عنوان بنادر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله حدود ۷۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.