ثریا سیدزاده روز شنبه در نشست ستاد نظارت بر زمان حرکت سامانه‌های سفر و وضعیت فضاهای اقامه نماز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وجود ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی و ۱۸ سکوی نماز در مسیرهای ارتباطی این استان کافی نیست.

وی همچنین بر فرهنگ مسئولیت پذیری مردم در نگهداری فضاهای بهداشتی بین راهی تاکید کرد و افزود: ضروریست رسانه‌ها با کار مداوم فرهنگ مشارکت و مسئولیت پذیری مردم را در استفاده از فضاهای بهداشتی بین راهی گسترش دهند.

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان در بکارگیری ظرفیت خیران در ساخت سکوهای نماز بین راهی تاکید کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی در کنار سکوهای نماز ضمن کاهش تصادفات رانندگی می‌تواند به گسترش فرهنگ فریضه الهی نماز کمک قابل توجه‌ای کند.

ایوب کرد اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان نظیر وسعت زیاد، پراکندگی جمعیت و شرایط اقلیمی متنوع این اداره کل علاوه بر ساخت سکوهای نماز، راه‌اندازی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی را مورد عنایت ویژه قرار داده است به طوریکه تاکنون ۱۸ سکوی نماز و ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در مجموع موافقت اصولی برای راه‌اندازی ۸۶ مجتمع خدمات رفاهی صادر شده که ۳۲ مجتمع تاکنون افتتاح و ۲۴ مورد نیز در دست ساخت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سکوهای نماز در این استان از استقبال عمومی خوبی برخوردار است گفت: این اداره‌کل برحسب وظایف خود برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به هم استانی‌ها و مسافران در محورهای مواصلاتی به طور مستمر با تانکر آبرسانی به سکوهای نماز را مورد توجه ویژه قرار داده است.

وی افزود: از آنجایی که عمده سکوهای نماز در محورهای اصلی سیستان و بلوچستان قرار دارند ضروری است با کمک خیران، این سکوها در محورهای روستایی نیز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.