به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، علی خانقائی در سومین نشست کارگروه پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی اظهار داشت: با بهره برداری از این سامانه ها، تعداد دوربین های هوشمند ثبت تخلفات در جاده های این استان به 31 سامانه می رسد.
وی ادامه داد: همچنین جانمایی و نصب 35 سامانه هوشمند ثبت تخلفات در حوزه های شمال و جنوب سیستان و بلوچستان تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این دوربین ها سرعت متوسط و لحظه ای خودروها را ثبت می کنند افزود: با توجه به نصب دوربین های کنترل سرعت در راههای این استان میزان تصادفات در این مسیرها روند کاهشی را نشان می دهد.
خانقائی تصریح کرد: به طور متوسط در هر 20 کیلومتر از راههای اصلی سیستان و بلوچستان یک دوربین کنترل سرعت نصب شده است.
وی ادامه داد: نصب دوربین های کنترل سرعت در راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان با هدف ارتقای ایمنی جاده ها و حفظ جان مسافران انجام شده است.
به گزارش ایرنا به گفته کارشناسان، سیستان و بلوچستان با وجود داشتن فقیرترین راههای زمینی از لحاظ استاندارد بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز در سطح کشور را از آن خود کرده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت دارد.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.