غلام حیدر زورقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده از ابتدای امسال تاکنون تعداد کلنی‌های زنبور عسل سیستان و بلوچستان از ۶ هزار و ۲۷۵ کلنی گذشته هم‌اینک به هشت هزار و ۷۸ کلنی افزایش یافته است.

وی افزود: تولید عسل در سیستان و بلوچستان نیز از ۵۸ تن گذشته با افزایش ۱۴ درصدی هم‌اینک به۶۸ تن رسیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: عسل تولیدی استان به علت شرایط آب و هوایی مناسب از نظر کم بودن رطوبت، تنوع گیاهی، وجود انواع گونه های گیاهان دارویی و ارگانیک بودن شهد گیاهان مرتعی از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: ۲۴۰ نفر در سیستان و بلوچستان به امر زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند.

زورقی بیان کرد: شهرستان‌های خاش، نیکشهر و ایرانشهر مهمترین مراکز تولید عسل در سیستان و بلوچستان شناخته می‌شوند.
وی گفت: عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به دلیل کیفیت بالا در کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار طرفدار دارد به طوریکه سالانه بخشی از آن به این کشورها صادر می‌شود.
به گزارش ایرنا عسل به دلیل طبیعت گرم و خاصیت های فراوانی که دارد از دیرباز در درمان بسیاری امراض استفاده می‌شده به گونه‌ای که تقریبا از ۲ هزار و ۵۰۰ سال پیش در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
یک قاشق غذاخوری عسل خام شامل ۶۴ کالری بدون چربی، بدون کلسترول و بدون سدیم است و بر اساس تحقیقات انجام شده حدود ۸۰ درصد کربوهیدرات، ۱۸ درصد آب، و ۲ درصد ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای آمینه در عسل طبیعی وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.