مجتبی پیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری که از اول مهر به مدت یک ماه انجام شد تعداد کلنی های زنبورعسل سیستان و بلوچستان از پنج هزار و 740 کلنی گذشته هم اینک به 6 هزار و 750 کلنی افزایش یافته است.
وی افزود: تولید عسل در سیستان و بلوچستان نیز از 48 تن گذشته با افزایش 31 درصدی هم اینک به 64 تن رسیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: عسل تولیدی استان به علت شرایط آب و هوایی مناسب از نظر کم بودن رطوبت، تنوع گیاهی، وجود انواع گونه ‌های گیاهان دارویی و ارگانیک بودن شهد گیاهان مرتعی از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: 264 نفر در سیستان و بلوچستان به امر زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند.
پیری بیان کرد: شهرستانهای خاش، نیکشهر و ایرانشهر مهمترین مراکز تولید عسل در سیستان و بلوچستان شناخته می شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: عسل تولیدی این استان به دلیل کیفیت بالا در کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار طرفدار دارد به طوری که سالانه بخشی از آن به این کشورها صادر می شود.
به گزارش ایرنا عسل به دلیل طبیعت گرم و خاصیت های فراوانی که دارد از دیرباز در درمان بسیاری امراض استفاده می شده به گونه ای که تقریبا از 2 هزار و 500 سال پیش در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گرفته است.
یک قاشق غذاخوری عسل خام شامل 64 کالری بدون چربی، بدون کلسترول و بدون سدیم است و بر اساس تحقیقات انجام شده حدود 80 درصد کربوهیدرات، 18 درصد آب، و 2 درصد ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای آمینه در عسل طبیعی وجود دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.