حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان داشته و دارند که این امر بسیار مهم و قابل اهمیت است. 

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان دارای مشکلات متعددی است که باید برطرف شود ادامه داد: از جمله مشکلات عمده این منطقه فقر اقتصادی و فرهنگی است و مشکل امنیتی تابع این ۲ موضوع است.

وی بیان کرد: هر کاری که در سیستان و بلوچستان بخواهد انجام شود باید یک پیوست فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه معیشت و اقتصاد برخلاف وجود استعدادهای بالقوه دچار مشکل است افزود: اگر در سنوات گذشته در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌شد در این اوضاع و شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی می‌توانست دریچه‌ای مهم برای کشور باز کند.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: در بخش آموزش و پرورش وضعیت نگران کننده‌ای در سیستان و بلوچستان وجود دارد و این استان پهناور از نظر شاخص‌های آموزشی در پایین‌ترین رده‌های جدولی قرار گرفته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان مرز و بازارچه‌های مرزی را فرصتی گرانب‌ها در این استان دانست که متاسفانه آنگونه که باید از آن استفاده نشده است.

وی ادامه داد: در دیدارهای مختلف با مسئولان همواره اعلام کرده‌ایم که نباید فروش سوخت در سیستان و بلوچستان را قاچاق دانست و نیاز است شرایطی فراهم شود که مردم با بهره‌گیری از بازارچه‌های مرزی غیرفعال یا نیمه فعال اقدام به فروش سوخت در چها چوب‌های مشخص کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهار داشت: هیچ مجوز شرعی برای تیراندازی به سمت سوخت کش‌ها نداریم.

وی بیان کرد: عنوان کردن مشکلات سیستان و بلوچستان به معنای نادیده گرفتن خدمات ارائه شده نظام در این منطقه نیست، وضعیت فعلی این استان با دهه ۷۰ و قبل از آن کاملا متفاوت و غیر قابل قیاس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.