حجت الاسلام سیدحامد علم الهدی روز یکشنبه در همایش گفتمان سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در چابهار اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان با وجود تنوع قومی و مذهبی با برادری و وحدت در کنار هم زندگی می کنند.

وی با اشاره به اهداف و برنامه های مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: این مجمع یک نهاد بین‌المللی است که به دنبال نزدیک کردن فکر و اندیشه مسلمانان در جهان بوده و در تلاش هستیم تا به اتحاد در سایه تقریب مذاهب دست یابیم.

جانشین مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه اسلام دین وحدت، محبت و تسامح است، گفت: خدا، پیامبر و دین ما مسلمانان واحد است و براساس دستور پیامبر گرامی (ص) به سوی قبله واحد نماز می خوانیم. 

وی تصریح کرد: ما امتی واحد هستیم که خدای متعال آن را بهترین امت نامیده است و تازمانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنیم بهترین امت باقی خواهیم ماند و تفرقه میان مسلمانان، امری پسندیده و معروف نیست بلکه منکر است و باید از اشاعه آن جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی بیان کرد: چابهار یکی از مناطق خوب استان سیستان و بلوچستان است و علمای شیعه و سنی آن با وحدت در کنار هم هستند.

وی از برگزاری آیین های جشن وحدت در سراسر استان سیستان وبلوچستان قدردانی کرد و افزود: تقویت اتحاد و وحدت به توسعه هر منطقه کمک می کند.

همایش گفتمان سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی با هدف آموزش عقاید اسلامی با رویکرد تقریبی با حضور امام جمعه چابهار، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در اموراهل سنت چابهار و شماری از مدیران و قشرهای مختلف مردم در سالن کوثر بندرچابهار برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.