به گزارش ایرنا؛ ساعت انشاء بود، و معلم سخت آغاز کرد؛ بچه ها گوش کنید، نظر من این است، شهدا خورشیدند، مرتضی گفت: شهدا، چون شقایق سرخند، دانش آموزی گفت: شهید چون چراغی است که در خانه ما می سوزد، و کسی دیگر گفت: چون درختی ست که در باغچه ما می روید، دیگری گفت: شهید، داستانی است پر از حادثه و زیبایی، مصطفی گفت: شهید، مثل یک نمره بیست، داخل دفتر قلب من و تو می ماند.
ستاره های درخشان زیادی از سیستان و بلوچستان گرد خورشید حرم به پرواز در آمده و چون جان شیرین از آن حفاظت می کنند و در این میان 11 فرشته مدال افتخار شهید مدافع حرم را بر سینه چسبانده و در آسمان شهادت به پرواز درآمدند، شهدایی که هر یک در راه اسلام و حراست از جان و مال و ناموس مسلمانان عاشقانه پا را از مرزهای ایران اسلامی فراتر گذاشته و سنگر دین را محکم حفظ کردند، شهدایی که جان شیرین را در طبق اخلاص گذاشتند و سینه خود را در مقابل افکار نادرست تکفیری ها سپر کردند.
زیباترین قسمت این پرواز عاشقانه استحکام اتحاد شیعه و سنی سیستان و بلوچستان است به طوری که چهار تن از این شهدا تشیع و 6 تن آنان از برادران اهل سنت هستند و این امر نشان دهنده پیش تاز بودن اهل سنت در مبارزه با کفار و تکفیریهاست.
شهیدان محسن خزاعی، حسین علی کیانی و عقیل شیبک از زاهدان، شهید سید محسن سجادی از بزمان ایرانشهر، مصطفی عارفی از نیمروز، بسیجیان شهید سلمان برجسته و عمر ملازهی از شهرستان نیکشهر، بسیجیان شهید نظر محمد بامری، اصغر بامری، مراد عبداللهی و پرویز بامری از شهرستان دلگان لاله های اهدایی سیستان و بلوچستان هستند که در سوریه و در دفاع از تمامیت اسلام واقعی جان شیرین را در طبق اخلاص گذاشته و با خداوند خود معامله کردند و بجای آن زندگی جاودانه را در آغوش گرفتند.
خانواده شهدا در این میان حال و هوایی غریب دارند، این خانواده ها عزیزانی را از دست داده اند که اینک عزیزکرده تمام ملت ایران هستند.
نگاه در چشم اشک بار پدر، مادر، همسر و خواهر و برادر شهدا سخت است، اگرچه هنگام سخن گفتن با هر یک از این عزیزان غمی سنگین را می توان در صدایشان حس کرد اما افتخار و غرور نیز در اندیشه و نگاهشان بیشتر نمایان است.
پدر شهید مدافع حرم عقیل شیبک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه شهدای کربلا هستند.
حسین شیبک ادامه داد: پسرم در راه دفاع از اسلام و حریم اهل بیت (ع) و مبارزه با استکبار عاشقانه و با روحیه انقلابی قدم گذاشت و به افتخار شهادت نائل آمد.
وی افزود: عقیل 2 هفته قبل از شهادتش عازم جبهه‌های حق علیه باطل در سوریه شده بود.
پدر شهید مدافع حرم گفت: هنوز 15 روز از اعزام پسرم نگذشته بود که خبر شهادتش رسید و من به ‌عنوان پدر شهید به فرزندم که در این راه قدم برداشته افتخار می کنم.
وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی‌ عقیل 'خدا محوری' بود و با پیروی از مکتب حسینی عازم سوریه شد.
**محسن خزائی شهید قلم
در میان شهدای مدافع حرم، شهید محسن خزائی افتخار جامعه رسانه ای کشور برای هوطنان بیشتر آشناست، شهیدی که در عرصه رسانه پیشتاز بود و همه مردم حداقل یکبار او را در قاب شیشه ای تلویزیون دیده اند.
محسن خزائی متولد 15 آذر 1351 در زاهدان پس از گذراندن دوران کودکی با کتاب، قلم و نوشتن مانوس شد و در سال 74 با ورود به صدا و سیمای سیستان و بلوچستان قلم و اندیشه را برای گره گشایی از مشکلات جامعه ای که در آن نفس می کشید برگزید و این راه حکایت شادکامی اش شد.
مدیر کل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهید خزائی در سال 74 به عنوان متصدی صدا فعالیت خود را در صدا و سیمای استان آغاز کرد.
محمود کردستانی افزود: این شهید بزرگوار از سال 80 تا 82 مسئولیت فرماندهی پایگاه بسیج شهید برخوردار این نهاد را برعهده داشت و بخاطر شور و نشاطی که در برنامه های جوان ایجاد می کرد در سال 83 به عنوان مدیر باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان منصوب شد.
وی با بیان اینکه اوج فعالیت این شهید زمانی بود که جریان تکفیری گروهک جند الشیطان در جنوب شرق فعال شده بود گفت: وی یکبار از کمین گروهک تکفیری در حادثه تروریستی تاسوکی نجات یافت.
کردستانی بیان کرد: شهید محسن خزائی پس از موفقیت در باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان در سال 87 به عنوان مدیر خبر صدا و سیمای استان گیلان منصوب شد و پس از فعالیت های تخصصی و حرفه ای خبر، عشق دفاع از حرم او را به سوریه کشاند.
مدیر کل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان افزود: این شهید بزرگوار علاوه بر تهیه گزارش های متعدد خبری از جبهه های نبرد سوریه، در بین رزمندگان مقاومت مداحی اهل بیت (ع) می کرد.
شهید محسن خزائی از سال 88 عازم سوریه شد و ضمن خدمت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در آن کشور با صدا و سیما و شبکه خبر نیز همکاری می کرد.
این شهید بزرگوار دارای سه فرزند (2 پسر و یک دختر) است و دختر کوچکش «زینب» سه ساله در حالی به دنیا آمد که پدرش در سوریه در خطوط مقدم مقابله با تکفیریها به دفاع رسانه ای از حرم مشغول بود.
شهید محسن خزائی که روحش شاد و یادش گرامی باد، افتخاری دیگر را برای جامعه رسانه ای سیستان و بلوچستان رقم زد و برگ دیگری از دفتر شهادت را به خود اختصاص داد.
مریم رخشانی همسر شهید محسن خزائی با بیان اینکه شهادت آرزوی همسرم بود و همیشه می‌گفت برایم دعا کنید شهید شوم، اظهار داشت: شهادت افتخار است و چه افتخاری بالاتر از اینکه همسرم فدای حضرت زینب (س) شده است.
عصمت خزایی خواهر شهید محسن خزایی با بیان اینکه پنج برادر و سه خواهر هستند، اظهار داشت: محسن از کودکی علاقه خاصی به اهل بیت (ع) داشت و با جان و دل در مسیر اهداف و ارزش های اسلامی حرکت می کرد.
وی با بیان اینکه محسن تمامی تلاش خود را برای بیداری جوانان در راه مکتب اسلام می کرد، افزود: محسن این قدر شیفته و عاشق بود که تصمیم گرفت برای خدمت به بی بی زینب (س) و حضرت رقیه (س) 2 بانوی بزرگوار کربلا عازم سوریه شود.
خواهر شهید ادامه داد: در مرحله اول اعزام به سوریه به همراه خانواده بود ولی چون اوضاع به گونه ای شد که حضور خانواده ایشان ممکن نبود خانواده اش را به زاهدان آورد و خود بار دیگر به سوریه عزیمت کرد.
وی با بیان اینکه حضور ایشان در زاهدان خیلی کوتاه بود، اضافه کرد: از آنجایی که عاشق اهل بیت بود چند روز بیشتر در زاهدان دوام نمی آورد و همیشه می گفت تا من به آرزویم نرسم بر نمی گردم و اکنون نیز به آرزویش که شهادت بود رسید.
عصمت خزایی افزود: محسن آنقدر عاشق بود که برای سفر به سوریه همه را قانع کرد و هر بار هم که ما می گفتیم دوست داریم بیاییم می گفت هنوز شرایط برای حضور خانم ها مناسب نیست و به موقع اش نصیب شما هم می شود.
وی بیان کرد: بعد از شنیدن گزارش ایشان در خبر ساعت 2 فکرش را هم نمی کردم که ساعاتی بعد لبیک یا حسین سر دهد و به آرزوی خود برسد.
خواهر شهید با بیان اینکه محسن همرزم شهید نیکبخت و شهید عالی بود، افزود: اکنون محسن هم به جمع دوستان شهید خود پیوست و خانواده ام را نزد حضرت زینب (س) روسفید کرد.

**دیدار پدر شهید اهل تسنن مدافع حرم با رهبر انقلاب
اسماعیل ملازهی پدر شهید عمر ملازهی از شهدای اهل تسنن مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.
رهبر انقلاب در دیدار سال 94 اعضای مجلس خبرگان رهبری؛ به همراهی اهل سنت در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام اشاره کردند و با ذکر خاطره ای از دیدار خانواده ی یکی از شهدای اهل سنت مدافع حرم، به تمجید روحیه ی این خانواده در ابراز افتخار آنان به جای غم و اندوه پرداختند.
شهید عمر ملازهی از هم وطنان اهل تسننِ ساکن شهرستان نیکشهر استان سیستان و‌ بلوچستان بود که در مقابله با تکفیری ها به شهادت رسیده است.
رهبر معظم انقلاب در سال 94 در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری فرموده بودند: «ما امروز در کنار خود، از برادران اهل سنّت کسانی را داریم که با ما و همراه ما دارند در دفاع از حرم اهل بیت میجنگند و کشته می دهند، شهید می دهند. خانواده هایی از شهدای مدافع حرم پیش من آمدند که در بینشان چند خانواده ی سنّی بودند. خب، این برادر اهل سنّت که برای دفاع از حرم حضرت زینب یا حرم امیرالمؤمنین یا حرم سیّدالشّهدا جوان خودش را گسیل میکند به جبهه، بعد هم که پیش ما می آید، به جای اظهار تأسّف، به جای اظهار غم و اندوه یا گِله و شکایت، ابراز افتخار میکند که پسر من در این راه شهید شده است.»[این بسیار ارزشمند هست]

**فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم چه شیعه و چه اهل سنت افتخار مردم سیستان و بلوچستان هستند، گفت: دشمن برای مقابله با انقلاب و اسلام ناب، تلاش کرد شخصیت یا نمادی را به نام اسلام در مقابل اسلام قرار دهد و جنایت‌های بسیاری به نام اسلام به نمایش بگذارد و برای این هدف گروهی به نام داعش که به زنان و کودکان بی گناه هم رحم نمی‌کند را به راه انداخت.
سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی با اشاره به نقش شهید محسن خزائی در افشای جنایات داعش و دیگر تکفیریها گفت: شهید خزائی از شهر و دیار و کشور خود کوچ کرد تا صدای مظلومیت مومنان مقاومت را به جهان مخابره کند، اینگونه شخصیت‌ها بسیار ارزشمند هستند.
وی افزود: شهید محسن خزائی برای به تصویر کشیدن جنایات داعش علیه مردم مظلوم سوریه و عراق به دنیا به شهادت رسید.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: شهدای مدافع حرم ایران اسلامی برای دفاع از نوامیس مردم و حق و حقوق مردم مظلوم عراق و سوریه و کمک به محور مقاومت جان را در طبق اخلاص گذاشته و با ایثار و از خودگذشتگی درس مردی و مردانگی را به دنیا آموختند.
سردار مارانی بیان کرد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور در مراسم تشییع و یادواره شهدا به دنیا اعلام می کنند که ما تا آخرین قطره خونمان همچنان در کنار جبهه مقاومت خواهیم بود و زیر پرچم اسلام با رهبری رهبر معظم انقلاب از مظلومان جهان و حریم اهل بیت (ع) دفاع خواهیم کرد.

بعد از ساعت انشا، در سرم حرفی بود، در دلم آشوبی، زیر لب زمزمه می کردم من، شهدا خورشیدند، شهدا نور، صدا، شهدا مظهر ایمان و خلوص و هنرند؛ شهدا فرشته اند.
7311 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.