به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هیبت الله اسکندری امام جمعه روستای اهل سنت قره سو شامگاه جمعه در مسجد روستا در جشن وحدت گفت: برنامه های دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران، برای مسلمانان شیعه و سنی وحدت آفرین است و باید قدر وحدت امت را بدانیم و جهت تقویت آن تلاش کنیم.
وی افزود: پیامبر اسلام (ص) رحمت و برکت الهی بود و در زندگانی خود بر اتحاد مومنان تاکید داشت و همگان باید برای حفظ وحدت بکوشیم.
وی ادامه داد: به فضل الهی با اتحاد، همبستگی، وحدت و انسجام، طومار اسلام ستیزان در جهان در هم پیچیده خواهد شد.
حجت الاسلام یحیی عبادیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آستارا نیز در این آئین گفت: اختلاف بین روایات اهل سنت و شیعه درباره روز میلاد پیامبر (ص) به فرصت و نماد وحدت تبدیل شده است و امام (ره) با درایت، این هفته را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.
وی اظهار کرد: استکبار جهانی از اتحاد شیعه و سنی در هراس هستند و زمینه تفرقه مسلمانان را فراهم می کنند.
وی با بیان اینکه کائنات به برکت وجود پیامبر اکرم (ص) آفریده شده است، بیان کرد: وحدت مسلمانان زیر سایه دستورات پیامبر(ص) تقویت شده است و اتحاد، پیروزی بر دشمنان را به دنبال می آورد.
عبادیان تصریح کرد: مسلمانان باید هوشیار و آگاه باشند و فریب نقشه های شوم و شیطانی دشمن را نخورند و با تاسی از قرآن، اتحاد خود را حفظ کنند.
مولودی خوانی و قرائت شعر در وصف پیامبر اسلام (ص) از دیگر بخش های این آئین بود.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.