مجتبی شجاعی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۵۰ هکتار از زمین‌های دلگان در چند روز اخیر به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند که حدود ۳۰۰ هکتار آن تحویل کشاورزان شده است.
وی بیان کرد: پارسال پنج پیمانکار در دلگان در زمینه اجرای سیستم‌های آبیاری نوین مشغول به فعالیت بودندکه از خرداد امسال تا کنون ۶ پیمانکار دیگر نیز اضافه شدند.

فرماندار دلگان گفت: از ۳۳هزار هکتار اراضی باغی و زراعی این شهرستان به ‌همت دولت ۱۲هزار هکتار آن مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شدند.

وی ادامه داد: شاخص متوسط عملکرد کشوری در زمینه سیستم‌های آبیاری نوین ۲۲ درصد بوده که دلگان از این حیث۱۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و رتبه نخست سیستان و بلوچستان را دارد.

شجاعی اظهار داشت: در دلگان حدود ۴۰ درصد کل آبیاری تحت فشار سیستان و بلوچستان اجرایی شده و اخیرا نیز با حمایت‌های ارزشمند دولت و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی روند فزاینده‌ای به خود گرفته است.
وی ادامه داد: طراحی و نقشه‌برداری ۴ هزار هکتار دیگر از زمین‌های کشاورزی دلگان نیز جهت تحویل به پیمانکار داده شده که اگر همکاری کشاورزان و روند کنونی تداوم یابد انتظار می‌رود تا پایان سال ۹۹ حداقل ۷۰ درصد زمین‌های این شهرستان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شوند.

فرماندار دلگان افزود: دولت در سال‌های اخیر تنها در بخش آبیاری تحت فشار حداقل بیش‌از ۱۲۰ میلیارد تومان در دلگان هزینه کرده است.

وی ادامه داد: آبیاری صحیح، استفاده بجا و متعادل از آب در برهه‌ای از زمان که خشکسالی بیداد می‌کند ضروریست زیرا بخش زیادی از آبی که می‌تواند مورد استفاده گیاهان قرار گیرد به علت نبود آشنایی کشاورزان با روش‌های صحیح آبیاری به هدر می‌رود.
شجاعی اظهار داشت: دولت بر توسعه بخش کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و توجه به مزیت‌های بالقوه سامانه آبیاری نوین تاکید دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.