محمد راستاد روز چهارشنبه در نشست بررسی موانع، مشکلات و ارائه راهکارهای توسعه‌ای بندرچابهار اظهار داشت: ابتدا ۲۰ کیلومتر راه مناسب از بندرچابهار اجرایی می‌شود و سپس به نیکشهر،  ایرانشهر و سایر شهرهای کشور ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: ساخت راه‌های دسترسی از ضرورت‌های مهم بوده که  اعتبارات لازم در این زمینه در وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دسترسی به بندر نباید برای مردم چابهار و شهرهای همجوار مشکلاتی را ایجاد کند و نگرانی‌هایی را در بحث افزایش تصادفات جاده‌ای و ترافیک کامیون‌ها به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: طرح جامع بندر چابهار در حال انجام است و ۳۰ درصد ترافیک بار برای جابجایی از طریق ریل انجام می‌شود.

راستاد افزود: تعیین مسیر و انجام مطالعات ساخت جاده‌های ارتباطی در دست پیگیری است و در آینده شاهد تحول اساسی در بندر چابهار خواهیم بود.

افزایش ظرفیت بندرچابهار بدون پسکرانه‌ها موفقیتی حاصل نمی‌کند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: افزایش ظرفیت بندرچابهار از ۲ و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن بدون توجه به پسکرانه‌ها بویژه جاده‌های دوبانده، راه‌آهن، فرودگاه و زیرساخت‌های حمل و نقل موفقیتی حاصل نمی‌کند.

علیم یارمحمدی افزود: در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات متناسب با افزایش ظرفیت‌های بندر از ضرورت‌هاست و اقدامات لازم در زمینه رفاه حال کامیون‌داران، افزایش جایگه سوخت و مجتمع‌های رفاهی مسیر جاده‌ای و سایر کارهای مرتبط با تسهیل حمل و نقل و ترانزیت باید انجام شود.

به گزارش ایرنا بازدید از پروژه دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی، انبارهای سرپوشیده، زیرساخت‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات استراتژیک، ساختمان‌های عملیاتی، پروژه تأسیسات زیربنایی، سوله غلات و انبارهای چندمنظوره طرح توسعه بندر شهید بهشتی و شرکت در نشست بررسی موانع، مشکلات و ارائه راهکارهای توسعه‌ای بندر چابهار و افتتاح ایستگاه جزر و مدشناسی و هواشناسی دریایی از دیگر برنامه‌های مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به بندر چابهار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.