امیر خجسته روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون ۸۵ درصد از گمرکات کشور مورد بازدید قرار گرفته است اظهار داشت: بیش‌از ۱۰ مورد از راه‌های نفوذ قاچاق در کشور شناسایی و با افراد متخلف برخورد جدی شده است.

وی بیان کرد: بازدید از گمرکات و بحث قاچاق به شدت در حال پیگیری است و گزارشات به دست آمده به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود.

 نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قوه قضاییه امروز به جد در حوزه شناسایی و دستگیری مفاسد اقتصادی، مافیا، قاچاق و مواردی از این دست پیگیر است.

وی تصریح کرد: امروز هر جا مطلع شویم مرکزی در حال تخلف بوده بدون اطلاع و یا با اطلاع ورود کرده و موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خجسته با بیان اینکه اصل وظیفه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نظارت است گفت: مردم نظارت و برخورد با مفاسد اقتصادی را می‌خواهند که این امر بسیار مهم است.

وی بیان کرد: امروز مردم به کسی رای خواهند داد که بتواند به درستی کار نظارت را انجام دهد.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف سفر خود به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این سفر به دنبال نشستی چند ساعته که با رئیس مرکز آمار کشور در خصوص آمار ارائه شده این مرکز انجام شد که با توجه به سوالات و بحث‌هایی که مطرح بود اقناع نشده و به بازدید از مراکز مدنظر پرداختیم.

 وی ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان، همدان، اراک و اصفهان از جمله استان‌هایی هستند که کار بازدید از مراکز آنها مدنظر است.

 نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی است که به صورت تخصصی و ویژه کار بازرسی در آن انجام خواهد شد بیان کرد: حوزه آمار اشتغال، تبیین و شفافیت آن برای مردم یکی از موارد مهم در بازدید از این استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارائه آمار جامع و صحیح بسیار مهم است تصریح کرد: فندانسیون یک کشور بر اساس آمار ارائه شده بنا و تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف بر اساس همین آمار انجام می‌شود.

خجسته تصریح کرد: این بازدید به صورت ورود ۲ تیم در سیستان و بلوچستان در حال انجام است که تیم دوم کار بازدید از گمرکات، بنادر و قاچاق کالا و موارد از این دست را برعهده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.