به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تعدادی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه برای بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای ATR شرکت آسمان وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شدند و علاوه بر بازدید از منطقه و نشست هم اندیشی با مسئولان و متولیان امر با برخی خانواده های جان باخته نیز دیدار کردند.
عزیز فیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس علاوه بر جلسات تخصصی با کارشناسان و مسئولان شرکت آسمان و سازمان هواپیمایی در تهران امروز نیز به منظور بررسی بیشتر از عمق این سانحه دلخراش به یاسوج سفر کرده اند.
وی تصریح کرد: این کمیسیون درخواست تسریع و شتاب بخشی در یافتن جعبه سیاه هواپیما را داشتند.
فیلی یاداور شد: اعضای این کمیسیون نظارتی مجلس معتقد بودند که تا زمان پیدانکردن جعبه سیاه هواپیما هرگونه اظهارنظر و قضاوت زودهنگام خود زمینه ساز بروز شایعه ها می شود و پی بردن به اصل حادثه را نیز به حاشیه می کشاند.
وی تصریح کرد: آنان همچنین معتقد بودند که چنانچه قصور و کوتاهی از سوی هر نهاد و سازمان متولی انجام شده باشد باید با آنها برخورد قاطع صورت گیرد تا شاهد بروز جنین حوادث دلخراشی در کشور نباشیم.
وی یادآور شد: اعضای کمیسیون اصل 90 نیز اصرار داشتند که پرونده این سانحه دلخراش به محض پیدا شدن جعبه سیاه به دقت و ظرافت و البته با نظارت کارشناسان این کمیسیون از زمان پیدایش تا زمان استخراج داده ها مورد بررسی قرار گیرد.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیات اعزامی از سوی کمیسیون اصل 90 با برخی از خانواده‌های داغدار در سانحه دلخراش سقوط هواپیما دیدار و از آنان دلجویی کردند.
فیلی افزود: اجرای عملیات جست و جو با تمام توان و ظرفیت ملی و حتی بین المللی برای یافتن پیکر جان باختان سانحه هوایی از دیگر انتظارات و خواسته های جدی نمایندگان اعزمی اصل کمیسیون 90 مجلس شورای اسلامی در سفر به یاسوج بود.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن سال جاری تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
3016/1662/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.