وحید پورمردان روز یکشنبه در این‌باره اظهار داشت: یگان‌های حفاظت محیط زیست شهرستان‌های ساحلی سیستان و بلوچستان با برنامه‌ریزی ماموریت‌های به روز، گسترده و چند لایه حفاظتی توانسته‌اند مسیر مهاجرت پرندگان شکاری را برای متخلفان زنده‌گیری پرندگان ناامن کنند.

وی با بیان اینکه در کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان در میان برخی از شیوخ عرب بازهای شکاری و پرنده هوبره از محبوبیت بالایی برخوردار هستند افزود: همین امر سبب افزایش تقاضا برای صید این پرندگان و قاچاق آن به کشورهای عربی به قیمت بسیار گزاف شده که این امر جمعیت پرندگان شکاری ایران را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: این استان به دلیل تنوع زیستگاه و آب و هوایی یکی از استان‌های دارای تنوع زیستی ویژه در کشور است که این ویژگی منطقه را در کانون توجه افراد سودجو در زمینه زنده‌گیری و قاچاق گونه‌های مختلف جانوری قرار داده است.

وی ادامه داد: شکارچیان در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان که مسیر مهاجرت پرندگان شکاری است با کوخه‌نشینی و استفاده از طعمه زنده اقدام به بازگیری پرندگان مذکور در مناطق ساحلی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.