احمدعلی موهبتی در این پیام که نسخه‌ای از آن روز جمعه به ایرنا مرکز زاهدان نمابر شد نوشته است: درگذشت استاد گل‌محمد صالح زهی؛ شاعر، نویسنده، گوینده رادیو، مورخ و پژوهشگر بزرگ استان، موجب تاسف و تاثر فراوان اینجانب گردید.

این پیام می افزاید: رحلت این هنرمند نامدار استان را به جامعه فرهنگ و هنر و ‌مردم استان سیستان وبلوچستان و خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض می کنم و ضمن آرزوی صبوری و شکیبایی برای فرزندان و بازماندگان آن استاد گرانسنگ، برای ایشان آمرزش و غفران الهی مسئلت می نمایم.

به گزارش ایرنا استاد گل‌محمد صالح زهی ۲۵ مهر در سن  ۹۰ سالگی به دلیل کهولت سن دارفانی را وداع کرد.

گل‌محمد صالح زهی نقش مهمی در توسعه فرهنگ و ادب سیستان و بلوچستان داشت و خدمات و آثار گرانبهایی از وی بجا مانده است.

نویسنده و گوینده رادیو زاهدان از ابتدای شروع بکار این رادیو و یکی از چهار نفری که در راه اندازی رادیو زاهدان نقش اصلی را ایفا کردند، بود.
شاعر توانمند و مولف ده‌ها کتاب و صدها مقاله در خصوص معرفی سیستان و بلوچستان و تاریخ این سرزمین کهن و اساطیری، یکی از افراد موثر در توسعه شهر زاهدان، مردم‌دار ،میهمان نواز و صاحب نفوذ در بین تمام اقوام و مذاهب ساکن در شهر زاهدان به دلیل اندیشه و منش وحدت گرایانه و سرودن اشعاری زیبا به مناسبت های مختلف از جمله تاریخ این سرزمین ، معرفی مشاهیر و بزرگان سیستان و بلوچستان از جمله فعالیت‌ها و آثار ارزشمند وی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.