محسن حیدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهریکی از کم بارش‌ترین ماه‌های سال در سیستان و بلوچستان است که بارندگی‌های به شدت بی‌نظم و بی‌قاعده و به شدت پراکنده دارد.
وی افزود: این شرایط را می‌توان در بررسی داده‌های بلندمدت بارش در برخی شهرهای استان نظیر چابهار تایید کرد. این شهر در حدود ۴۰ سال اخیر تنها ۲ بار در مهر گزارش بارندگی داشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته چهار میلی متر باران از بندر چابهار گزارش شده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در برخی ایستگاه‌های باران‌سنجی شهرستان‌های ساحلی این استان به ۵۰ میلی متر و بیشتر از آن نیز رسید.
وی اظهار داشت: تا ساعت ۸.۳۰ امروز از ایستگاه «مومان» کنارک ۶۴، «سورکمب» چابهار ۵۰ و «کهیر» چابهار ۲۷ میلی متر باران گزارش شده است.
حیدری با بیان اینکه بارش‌های ۲ هفته نخست پاییز در برخی نقاط سیستان و بلوچستان حداقل در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: در برخی نقاط به‌اندازه یک سال زراعی استان باران بارید و در برخی ایستگاه‌ها رکوردهای ۳۰ ساله بارندگی‌های مهر شکسته شد.
وی تصریح کرد: در خاش رکورد ۳۲ ساله بارندگی‌های مهر شکسته شد و برای نخستین بار از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی در این شهر میزان بارش‌ها به بیش از ۳۰ میلی متر رسید.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.