مجتبی شجاعی روز شنبه در حاشیه دیدار با شماری از فعالان مجازی سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا بیان کرد: ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری دلگان مورد غفلت مسئولان قرار گرفته و ناشناخته مانده و در نتیجه سودجویان بخش بزرگی از سرمایه های کهن دلگان و چگردک را با کاوش های غیرمجاز و فروش گنجینه ها در کشورهای همجوار به تاراج برده اند.
شجاعی افزود: از سال قبل با همکاری مردم منطقه و میراث فرهنگی برای حفظ و احیاء و ثبت گنجینه های باستانی تلاش کردیم و در همین راستا پروفسور فرانسیس دیست باستان شناس فرانسوی پای کار آمد و تیم کاوش در محوطه باستانی چگردک مستقر شد.
شجاعی با تاکید بر ایجاد و فعال سازی پایگاه پژوهش های باستان شناسی حوزه شرقی فرهنگ جازموریان ادامه داد: بررسی محوطه‌های باستانی، شناسائی کامل داده‌های فرهنگی منطقه، طرح ساماندهی و لایه نگاری محوطه، کاوش، حفاظت و مرمت محوطه های باستانی چگردک از سال قبل تاکنون در حال انجام است‌.
شجاعی گفت: کاوش ها در ۲ گورستان قدیمی و تپه چگردک شهرستان دلگان انجام می شود.
فرماندار دلگان با تقدیر از نگاه بلند دولت بویژه مدیران وزارت کشور و استانداری سیستان بلوچستان در تعیین دلگان به عنوان شهرستان پایلوت توسعه اقتصاد مقاومتی از سوی دولت و تنظیم سند توسعه شهرستان تا سال ۱۴۰۴ که مبنای اتخاذ تصمیمات سنجیده است، گفت: شهرستان دلگان، با ویژگی‌های پلی ژنتیگ از لحاظ قومی و مذهبی و وحدت در عین کثرت و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی و فاصله عقربه‌ای با شعاع ۴ ساعته تا بندرعباس و کرمان و زاهدان و چابهار مشروط به تکمیل محورهای شریانی و اصلی و همچنین وضعیت آب و خاک و استعدادهای کشاورزی و دامداری و… و تمدن غنی جازموریان از فرصت‌های خوب استان و منطقه برای نقش آفرینی منطقه‌ای و ملی بوده که این مهم مستلزم حمایت ویژه و تأمین منابع احداث و تکمیل طرح‌های عمرانی با پیوست فرهنگی و آمایش سرزمین است‌.
شجاعی افزود: دلگان با پرورش ۱۸ هزار نفر شتر، کاشت ۱۲۰۰ هکتار حنا و افزون بر ۷۰۰ هکتار چای ترش در شاخص های برتر کشوری قرار دارد.
فرماندار دلگان بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی با امکانات فوق مدرن درصدد ترویج بدعت‌ها و موهومات، ترویج تفکر وارداتی، مدسازی، ناکارآمد جلوه دادن نظام و دولت و تضعیف ارکان کشور و ممانعت از رشد کشور هستند. 
وی افزود: اصحاب قلم به عنوان چشم و گوش همیشه بیدار جامعه وظایف خطیری بر عهده دارند و در این میان خبرنگاران به عنوان عناصر اصلی در جریان اطلاع‌رسانی وظایف و مسوولیت‌های متعددی را بر دوش می‌کشند. 
شجاعی تصریح کرد: روند اطلاع‌رسانی در جهان امروز بدلیل تحولات روز به روز در عرصه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی از حساسیت و ظرافت بالایی برخوردار است و عنصر فعال این عرصه خبرنگار و اهل قلم باید از توانمندی‌ها و ویژگی‌های متعددی برخوردار باشد. 
وی گفت : فعالان فضای مجازی می‌بایست براساس برنامه‌ریزی و تفکر جمعی تمامی تهدیدهای فضای مجازی را به فرصتی برای رشد و شکوفایی استان تبدیل کنند.
شجاعی افزود: فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای با جهت‌دهی به افکار عمومی و دارا بودن روابط اجتماعی مناسب و شفاف و رعایت اخلاق و تعهد به جامعه می‌توانند بهترین همراهان و همکاران و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند.
شماری از فعالان فضای مجازی استان نیز به چگونگی ایفای نقش فعالان این عرصه در رشد و توسعه ابعاد همه‌جانبه استان پرداختند.
عبدالباسط ریگی یکی از فعالان این عرصه در ارتباط با چگونگی نقش‌آفرینی فعالان فضای مجازی در مقابله با تهدیدات و چالش های این فضا گفت: در شرایط کنونی فعالان رسانه‌ای به خصوص در شبکه‌های اجتماعی و مجازی می‌توانند با تأسی به مدیریت راهبردی تعریف شده در نظام اسلامی نسبت به اصلاح و تغییر ساختار و سبک زندگی نقش کیمیایی خود را نسبت به جامعه و بحث ارزش‌های ملی و اسلامی ایفا کنند.
محمدامین میربلوچ‌زهی یکی دیگر از فعالان مجازی با بیان این‌که دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلام و کشور برنامه‌ریزی کرده و وحدت ملت را نشانه گرفته اند گفت: ضرورت دارد که منویات مقام معظم رهبری را در استفاده از فضای مجازی به عنوان یکی از بهترین فرصت‌ها سرلوحه کار قرار داده و از این ظرفیت برای تقویت وحدت در استان استفاده کنیم.
مهرداد جانی یکی دیگر از فعالان فضای مجازی گفت: این نشست با هدف تبادل نظر و تعامل با مسئولان در برون رفت از وضعیت فعلی استان بویژه فرماندار جوان و خلاق دلگان برگزار شد.

وی افزود: ارائه راهکار و ایده به مسئولان برای تسریع در روند رو به رشد همه جانبه استان و تعامل دوسویه بین مردم و مسئولان و بررسی چالش ها و فرصت های فضای مجازی در رفع مشکلات استان از دیگر اهداف برگزاری این نشست ها است.

۷۳۱۰**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.