حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز شنبه در همایش ملی روز جهانی «گردشگری» که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید به تمام ایرانیان و بلکه به دنیا معرفی شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: سیر و سفر علاوه بر آثار و برکات معنوی که دارد توصیه بسیاری در قرآن و روایت به انجام آن و توجه به سرنوشت گذشتگان شده است.

امام جمعه زاهدان افزود: ترسیم چهره واقعی سیستان و بلوچستان، معرفی جاذبه‌های این استان و جذب سرمایه، آشنایی مردم منطقه با سایر فرهنگ‌های اجتماعی و تعامل با سایر اقوام، ادیان و فرهنگ همزیستی و مسالمت آمیز از جمله آثار و برکات سیر و گردش است.

وی تصریح کرد: ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد فرصت‌ها و ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان با توجه و حمایت به بخش گردشگری بسیار مهم و قابل اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: گردشگری باعث تزریق حس نشاط و پویایی در جامعه می‌شود که باید توجه بیشتری به این حوزه شود.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: یکی از ثمرات مهم گردشگری ایجاد حس نشاط و شادابی در جامعه است که این امر علاوه بر صفای روح باعث تندرستی جسم نیز می‌شود.

وی بیان کرد: نگاه اقتصادی به حوزه گردشگری در جهان شناخته شده و تاثیر فراوانی در رونق یک منطقه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان با داشتن جاذبه‌های فراوان تاریخی، طبیعی و فرهنگی با آداب و رسوم خاص همواره مورد توجه گردشگران قرار داشته که باید برای رونق در این حوزه تلاش و سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

وی اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان افرادی مهمان نواز و مهربان هستند که باید چهره خوب این مردمان به درستی به همگان نشان داده شود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز گفت: گردشگران قبل از دیدن آثار گردشگری یک منطقه به دیدار مردم آن منطقه بروند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار با مردمان مهمان‌نواز و خون‌گرم است که همواره احترام به مهمان را برای خود مقدم می‌دانند.

وی بیان کرد: سفر دارای ثمرات بسیاریست که یکی از مهمترین این ثمرات تندرستی و نشاط است.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان تصریح کرد: گردشگری یکی از صنایع مهم حوزه اقتصادی در جهان است که برای رونق این حوزه در سیستان و بلوچستان باید به جذب سرمایه‌گذاری و توجه به آن بپردازیم. 

۹۹۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.