محمود طاهری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وسعت و پراکندگی نقاط شهری،روستایی و در معرض تهاجم انواع بیماری‌های وارداتی از کشورهای افغانستان و پاکستان و تردد اتباع بیگانه از معضلات سیستان و بلوچستان است که در کنار کمبود زیرساخت‌ها کمک خیران را می‌طلبد.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۱۴ طرح عمرانی نظیر خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی توسط مجمع خیران سلامت کشور در سیستان و بلوچستان و با اولویت دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل و ایرانشهر مراحل مختلف ساخت و تجهیز را طی می‌کند.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت سیستان و بلوچستان گفت: ساخت یک همراه سرای بزرگ در مجاورت بیمارستان علی ابن‌ ابیطالب(ع) زاهدان یکی از طرح های بزرگ مجمع خیران سلامت کشور در این استان است که بزودی با راه اندازی آن مشکلات مردم منطقه را برطرف خواهد کرد.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب دوری از مرکز، گستردگی و فاصله طولانی شهرها و روستاها از یکدیگر، نبود راه دسترسی به روستاهای دور افتاده و بی مهری رژیم‌های ستم‌شاهی همواره از محرومیت‌های فراوانی بویژه در بخش بهداشت و درمان در رنج بود بطوریکه بسیاری از روستاها حتی خانه بهداشت نداشتند و در مراکز بهداشتی درمانی شهری نیز پزشکان هندی و بنگلادشی به طبابت می پرداختند.
سلامت هم‌اینک به عنوان یکی از اولویت‌های حاکمیتی موجی از امیدواری را در بین مردم و ارائه کنندگان خدمات درمانی به همراه داشته که نوید بخش آیندهای بهتر است.
از اثرات مطلوب طرح تحول سلامت کاهش هزینه‌های درمانی، افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی و افزایش زیر ساخت‌های سلامت بویژه تخت‌های بیمارستانی را می‌توان نام برد.
وضعیت شاخص‌های بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان نیز با توجه خاص دولتمردان بویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روند مطلوب خود را طی می‌کند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.