دکتر محمد باقر یوسفی رازلیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه خدمات سلامت در چند سال اخیر نقش بسزایی در ارتقای شاخص‌های سلامت بویژه در مناطق دور افتاده داشته است.

وی ادامه داد: ساخت و بهره برداری از طرح‌های ساختمان اورژانس، بلوک زایمانی، کلینیک غربالگری سرطان، ساختمان کلینیک تخصصی با پیشرفت حدود ۸۵ درصد و پیگیری ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی و افتتاح بخش‌های جدید در بیمارستان رازی نشان از توجه دولتمردان و نظام سلامت به توسعه سلامت در مناطق دور افتاده و محروم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان افزود: همچنین دستگاه رادیوگرافی دیجیتال و ماموگرافی به تازگی خریداری و برای رفاه حال بیماران در بیمارستان رازی سراوان نصب شده و بیماران خدمات لازم را دریافت می کنند.

وی کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان را از برنامه‌های محوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر شمرد و افزود: در همین راستا سال گذشته بخش مراقبت‌های نوزادان بیمارستان رازی به شکل استاندارد و با استفاده از بروزترین امکانات تجهیز شده است.

وی یکی از برنامه‌های مهم در دست اجرای نظام سلامت را نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت عنوان کرد و از مردم خواست به منظور دستیابی به مقوله‌های سلامت با برنامه‌های سلامت همراهی کنند زیرا با استقرار نظام ارجاع، انضباط در مراجعات مردمی بوجود خواهد آمد.

به گزارش ایرنا شهرستان مرزی سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.