جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین عامل در تحقق این امر، تمهیدات ویژه دولت تدبیر و امید، مدیریت ارشد استان و دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای سریع طرح های بهداشتی درمانی بوده است.
وی اضافه کرد: در پنج سال گذشته 533 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه بهداشتی شهری و روستایی هدف گذاری و راه اندازی شد و تمامی روستاهای استان تحت پوشش مراکز جامع سلامت روستایی و مراکز جامع شهری قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این مدت همزمان با اجرای طرح تحول سلامت، صدها تخت به تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی افزوده شد که از این تعداد تنها در سفر اخیر رییس جمهوری و هیات دولت به استان، 614 تخت مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در آذربایجان غربی به ازای هر هزار نفر جمعیت، هشت دهم (0.8) تخت وجود داشت ولی هم اکنون به ازای هر یکهزار نفر 1.7 تخت در بیمارستان های استان وجود دارد در حالی که میانگین کشوری آن 1.6 تخت است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: تا انتهای امسال، این رقم به 1.8 تخت به ازای هر یکهزار نفر می رسد.
آقازاده گفت: همچنین در این راستا 600 هزار حاشیه نشین در شهرهای بزرگ استان تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفته اند.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر جزو معدود استان‌هایی است که در آینده نزدیک صاحب بیمارستان جامع زنان می شود که این بیمارستان 300 تختخوابی در طول 2 سال 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در آذربایجان غربی 2 هزار و 900 نفر پزشک عمومی و متخصص در 32 واحد بیمارستانی فعال هستند و 182 مرکز آزمایشگاهی و 88 مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.