ایوب کرد روزیکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین سرقت‌های علائم و تابلوها در جاده‌های مرزی سیستان و بلوچستان رخ داده است اظهار داشت: تخریب و سرقت از تابلوهای هشدار دهنده رانندگی که همواره جان رانندگان و مسافران را نیز در معرض خطر قرار می دهد به یکی از معضلات جاده‌های این استان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: حفظ حریم راه‌ها، نصب تابلو در مکان‌های مناسب، آشکارسازی نقاط پرتصادف و نصب سرعت گیرهای مورد نیاز به خصوص در محورهای منتهی به شهرها از مهمترین اقدامات این اداره کل در زمینه ارتقای ایمنی راه‌هاست.
سرپرست اداره‌کل‌راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: تابلوها و علائم هشدار دهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان با هدف حفظ و ارتقاء ایمنی جانی مسافران نصب شده و سرقت آنها ایمنی تردد را کاهش و احتمال بروز سوانح را افزایش می‌دهد.
وی افزود: این اداره‌کل به منظور افزایش ایمنی جاده‌ها با وجود مشکلات اعتباری بر حسب وظیفه عملکردی سریعا علائم و تابلوها را جایگزین می کند به طوریکه تیم‌های گشت این نهاد با انجام بازدیدها و نظارت‌های مستمر در طول راه‌های ارتباطی استان بویژه جاده‌های اصلی و شناسایی مکان‌ها و مسیرهای نیازمند نصب تابلو نسبت به نصب آن اقدام می کند.

کرد با قدردانی از دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان گفت: تاکنون اقدامات ارزشمندی در شناسایی و دستگیری سارقان تابلوها و علائم توسط مراجع قضایی انجام شده است که جای قدردانی دارد.

وی تاکید کرد: علاوه بر برخورد قانونی باید از طریق فرهنگ سازی در تمامی اقشار برای جلوگیری از این عمل مجرمانه اقدام کرد زیرا متاسفانه در برخی نقاط مشاهده می‌شود این علائم توسط نوجوانان مورد سرقت قرار می گیرد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: علائم راهداری سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک خرید و فروش می شود در حالیکه این اداره کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتبارات استانی و ملی متحمل شود.

وی بیان کرد: این اداره‌کل علاوه بر جایگزین کردن علائم در برخی نقاطی که سرقت بیشتر رخ می دهد نیز با نصب علائم لرزاننده و نقاشی روی جاده اقدام به مطلع کردن رانندگان از وضعیت مسیرها می کند.

کرد خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده سرقت‌های اینچنینی می توانند مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن ۳۱۴۱ (با پیش شماره ۰۵۴) و یا ارسال پیام به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ موارد را گزارش دهند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.