زهرا پورملایی روز  سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نوآموزان در طول سال تحصیلی به هر دلیلی نتوانستند در دوره پیش دبستانی شرکت کنند که این اداره با هدف جلوگیری از افت تحصیلی، پرورش زبان فارسی، ایجاد فرصت عادلانه برای کودکانی که دارای گویش دوزبانه هستند این دوره آموزشی را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: ۱۷۵ کلاس درس در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سراسر سیستان و بلوچستان برای آموزش یک ماهه این نوآموزان در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دو زبانه بودن در این استان سبب شده برخی افراد با مشکل مواجه شوند که برای جلوگیری از بی سوادی آنان باید پیش‌دبستانی‌ها تقویت شوند.

وی کیفیت آموزش در مراکز پیش دبستانی را مهم دانست و گفت: آموزش زبان فارسی و کیفیت آموزشی در مراکز پیش دبستانی باید به مرحله مناسبی برسد تا در رشد تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی با مشکل مواجه نباشیم.

به گزارش ایرنا افزون بر ۶۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۳۰۰ مدرسه در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ تحصیل می کردند.

افت تحصیلی، ترک تحصیل و عملکردهای دانش آموزان دو زبانه از یک سو با دو زبانگی و از جهتی با روش‌های متفاوت آموزش ارتباط دارد؛ استفاده از روش‌های تدریس یکسان به هر دو گروه تک زبانه و دو زبانه در واقع بی توجهی به تفاوت‌های حاصل از امر چند زبانگی است.
مشکلات یادگیری دانش آموزان در مناطق دو زبانه علاوه بر اینکه موجب کسب نمرات پایین در دروس می شود، باعث کاهش اعتماد به نفس، نگرش منفی نسبت به خود و مدرسه، سرخوردگی، صرف هزینه‌های زیاد برای جبران مشکلات پیش آمده از طرف خانواده و سیستم آموزشی، اتلاف زمان بیشتر جهت آموزش و یادگیری توسط معلمان، ترک تحصیل، از دست دادن موقعیت‌های اجتماعی و فرصت‌های شغلی نیز می‌شود.
۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.