ابوذرمهدی نخعی عصر روز شنبه به مناسبت هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با بهره برداری از این ۱۴۱ پروژه بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر در بخش‌های مختلف خدماتی، آموزشی، بهداشت و درمان و سایر موارد در درشهرستان زاهدان مشغول به کار می‌شوند.

وی به ۲ پروژه شاخص گازرسانی و ساماندهی حاشیه شهر زاهدان اشاره کرد و افزود: این ۲ پروژه از پروژه‌های شاخص و مهم این شهرستان است که در حوزه گازرسانی صبح امروز طرح گازرسانی به ۱۸۱ واحد  شهرک صنعتی شهر زاهدان انجام شد.

فرماندار شهرستان زاهدان بیان کرد: گازرسانی در این شهر امسال در مقایسه با ۲ سال پیش بیش‌از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در شروع عملیات گازرسانی تنها ۶ درصد پهنه شهر زاهدان از این نعمت بهره‌مند بودند اما هم اینک ۲۰ درصد مردم از این نعمت برخوردارهستند افزود: پروژه گازکشی شهر زاهدان تا یک سال و نیم آینده به اتمام خواهد رسید و تمام پهنه این شهر از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

نخعی اظهار داشت: سه استان خراسان رضوی، همدان و سمنان به عنوان استان‌های معین گازرسانی در شهر زاهدان فعالیت دارند.

وی افزود: هزار و ۳۸۰ کیلومتر شبکه تغذیه توزیع در سطح شهر زاهدان وجود دارد که ۷۳۰ کیلومتر آن یعنی ۵۳ درصد آن انجام شده است.

فرماندار زاهدان بیان کرد: ۲۴ هزار و ۹۶۱ انشعاب گاز به مردم این شهر واگذار و ۱۳ هزار و ۸۴۳ علمک گاز نصب شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در زاهدان اظهار داشت: ۲۵ پروژه در حوزه برق‌رسانی به مناسبت هفته دولت در شهرستان زاهدان بهره‌برداری می‌شود.

نخعی بیان کرد: ۸۶ پروژه در شهر زاهدان، ۳۱ پروژه در بخش مرکزی، ۱۸ پروژه در بخش نصرت آباد و ۶ پروژه در بخش کورین در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد.

فرماندار زاهدان افزود: همچنین ۴۳ پروژه کلنگ‌زنی و عملیات عمرانی و اجرایی آنها در هفته دولت آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۲۰ پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در زاهدان، چهار پروژه بخش مرکزی، هشت پروژه بخش نصرت‌آباد و ۱۱ پروژه در حوزه بخش کورین راه ‌اندازی می شوند.

نخعی به مشکل حاشیه‌نشینی شهر زاهدان و برنامه‌های دردست اقدام برای ساماندهی این محلات گفت: ۹ محله حاشیه‌نشین و دارای بافت ناکارآمد در شهر زاهدان شناسایی شده است که کار خدمات و ساماندهی آنها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاز اول این کار که بحث جمع آوری اطلاعات، آماربرداری و مطالعات بوده انجام و به زودی کار عملیاتی آن آغاز می شود.

فرماندار زاهدان تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی شهر زاهدان اختصاص یافته که ۲۰۰ میلیارد تومان آن به صورت وام بلاعوض و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر برای احیا زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر زاهدان به کارگاه ساخت و ساز تبدیل شده است، افزود: پروژه‌های در حال اجرا در حوزه گاز و حاشیه‌نشینی شهر زاهدان در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

نخعی با اشاره به وضعیت آب شبکه شهر زاهدان گفت: مشکل کمبود آب با گرم شدن هوا در این شهر مربوط به حوزه تولید آب و کمبود آن است.

وی افزود: تسریع در روند انتقال خط لوله آب چاه‌نیمه به شهر زاهدان و مهمتر از آن انتقال آب دریای عمان به این منطقه راهگشای این مشکل است.

فرماندار شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام شده وضعیت افت فشار آب بهبود یافته است، از شهروندان درخواست کرد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

۹۹۱۴**۶۰۸۱

فرماندار فرماندار

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.