به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار با سفیر اتریش در ایران، با اشاره به مشارکت کشور اتریش در احداث تصفیه خانه و بیمارستان تامین اجتماعی شیراز افزود: این مشارکت مقدمه ای برای توسعه هرچه بیشتر روابط فارس و اتریش است.
وی ادامه داد: انتظار مردم فرهیخته دنیا این است که هر کشوری با توجه به داشته های فرهنگی و تاریخی خود از استقلال رای برخوردار باشد و در مجامع بین المللی به عنوان صاحب نظر و صاحب رای ظاهر شود که کشور اتریش با حفظ این استقلال خود و بر اساس آرا و دیدگاه های مردمش به ادامه ارتباط حسنه با ایران پرداخته است.
رحیمی، با اشاره به روحیه صلح جویی ملت ایران، اظهار داشت: تاریخ گواهی می دهد که ایران با وجود مخالفت هایی که کشورهای قدرتمند نسبت به ایفای نقش آن در صلح و ثبات جهانی دارند اما همواره به عنوان کشوری موثر در زمینه پیوند روابط و افزایش امنیت و صلح در جهان مطرح بوده است.
استاندار فارس افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و بر گسترش روابط با دیگر کشورها بر اساس احترام متقابل تاکید دارد.
رحیمی، با اشاره به وجود زمینه های متعدد و متنوع سرمایه گذاری در فارس گفت: این ظرفیت ها می تواند زمینه ساز توسعه روابط این استان با کشور اتریش در زمینه های ساخت و ساز های شهری، نفت، گاز، معادن، کشاورزی، گردشگری و توسعه بهداشت و درمان باشد.
وی، بر لزوم فراهم شدن مقدمات کار برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی استان فارس و کشور اتریش تاکید و بیان کرد: برقراری مجدد پرواز شیراز - اتریش یکی از این مقدمات است که باید به آن پرداخته شود.
کشور اتریش به مرکزیت وین در اروپای مرکزی واقع شده است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.