جعفر زربافتی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی و مدرن، انتقال آب بالوله، ساخت و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی و پوشش انهار و استخر های ذخیره آب، حفر و تجهیز چاهک‌های کشاورزی، ساخت جاده دسترسی به مزارع و طرح‌های کوچک تامین آب، احیا و توسعه اراضی کشاورزی از مهمترین طرح‌های این مدت در سیستان و بلوچستان بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مدیریت منابع و مصرف آب در راستای صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی توجه خاصی به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان شده به طوری که از کل اعتبارات هزینه شده در این مدت بخش آب و خاک ۶۱۷ میلیارد ریال صرف تجهیز هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به سامانه نوین آبیاری شده است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته دولت نیز ۷۲۴ هکتار سامانه آبیاری نوین با صرف ۷۲ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری شده است.
وی افزود: با بهره‌برداری از این سطح،  مجموع اراضی کشاورزی استان که مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شده اند به ۳۴ هزار هکتار می‌رسد.
زربافتی بهره‌برداری از ۶ کیلومتر کانال آبیاری عمومی، مرمت و بازسازی ۲۱ رشته قنات، احداث ۵ باب استخر ذخیره آب، حفر و تجهیز ۶۳ حلقه چاهک کشاورزی و  ساخت ۲ و نیم کیلومتر جاده دسترسی به مزارع را از دیگر پروژه‌های افتتاحیه این مدیریت در هفته دولت امسال عنوان کرد.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.