سید محمدمهدی سجادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بسته‌های لوازم خانگی شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، پتو و وسایل آشپزخانه برای نخستین بار در اختیار سیل‌زدگان استان قرار می‌گیرد.

وی از اجرای مرحله دوم طرح ملی نذر آب در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح ملی «نذر آب دو» با هدف محرومیت‌زدایی از ۱۵ مرداد تا ۲۶ شهریور در استان در حال اجراست که حضور کاروان سلامت تنها بخشی از این طرح را شامل می‌شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: این کاروان‌ها به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و توزیع رایگان دارو بین بیماران و افراد محروم و نیازمند به دریافت خدمات درمانی اعزام می‌شوند که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هفته دولت ۹ کاروان استان‌های مختلف کشور در نقاط محروم استان حضور می‌یابند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد بطوریکه در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز و جنوب استان خشکسالی، سیل، زلزله و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و طغیان رودخانه‌ها رخ می‌دهد.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.