مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به اهمیت ازدواج از دیدگاه اسلام اظهار داشت: مهریه های بالا و خرج های سنگین در ازدواج عامل خوشبختی جوانان نیست و باید این فرهنگ غلط را در جامعه اصلاح کرد.

وی افزود: فرهنگ ازدواج آسان در جامعه باید رشد و توسعه پیدا کند و جوانان و خانواده‌ها باید با کم کردن توقعات خود زمینه توسعه امر دینی و الهی ازدواج را فراهم کنند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر پول و مهریه را عامل استمرار و بقای زندگی ندانست و تاکید کرد: افزایش مهریه حلال مشکلات نیست بلکه آنچه زندگی زوج های جوان و بنیاد خانواده را محکم می کند مهر و محبت است.

وی با بیان اینکه سخت‏گیری والدین، تعصبات بی جا و باورهای غلط از موانع فرهنگی ازدواج است،افزود: برخی آداب و رسوم غلط و چشم و هم‌چشمی برخی از خانواده‌ها در تعیین مهریه بالا و برگزاری مراسم‌های آنچنانی موجب سست شدن بسیاری از بنیان‌های خانواده‌ها می‌شود.

مولوی کریم زایی با تاکید بر الگو پذیری جوانان در امر ازدواج از حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: مهریه های چند صد سکه و خرج های سنگین مورد تایید اسلام و پیامبر نیست.

وی  همچنین با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران با منعکس کردن واقعیت های جامعه دین خود را به مردم ادا کنند چونکه رسالت آنان همین است.

۷۳۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.