امام جمعه شاهین دژ گفت: تجمل گرایی رغبت جوانان به ازدواج را کم کرده است.

حجت الاسلام فصیح نیا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: تجمل گرایی و تشریفات که اخیرا در جامعه باب شده است رغبت جوانان را به امر ازدواج کمتر کرده است.

امام جمعه شاهین دژ با اشاره به اینکه باید جوانان زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند تصریح کرد: متاسفانه ازدواج های امروزی به معنای واقعی اسلامی نیستند و مهریه های سنگین، تجملات و مراسمات خارج از عرف و شرع باعث شده رنگ  وبوی دینی در برخی ازدواج ها ازبین برود.

وی مشکلات اقتصادی جامعه را از دیگر عوامل بالارفتن سن ازدواج اعلام کرد و یادآور شد: مسئولان باید زمینه اشتغال و تامین مسکن جوانان را با ارائه وام های اشتغال زایی و مسکن و ازدواج فراهم کنند.

حجت الاسلام فصیح نیا به رواج فرهنگ غرب و ازدواج سفید در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: امر مقدس ازدواج در جامعه غرب معنایی ندارد و تبیعیت جوانان از این فرهنگ متزلزل باعث می شود خانواده که ستون بقای یک جامعه است از بین برود.

امام جمعه شاهین دژ اظهار کرد: ازدواج باعث سلامت روانی و اجتماعی در جامعه می شود و جوانان و جامعه را از بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی دور می کند.

حجت الاسلام فصیح نیا ادامه داد:  باید از تمامی ظرفیت های مثبت فضای مجازی درجهت رغبت جوانان به ازدواج آسان استفاده کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.