دوست محمد کلیم روز سه شنبه در دیدار با رئیس، خبرنگاران و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: این استان با گستره پهن خود چنان شرایط جغرافیایی متنوعی دارد که در بسیاری از مواقع مخاطرات و بلایای طبیعی مختلفی را به یکباره از شمال تا جنوب خود تجربه می کند.

وی افزود: در چنین شرایطی خبرنگاران سیستان و بلوچستان با انعکاس به موقع و صحیح اخبار هواشناسی به پیشگیری از بسیاری از مشکلات کمک می کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هواشناسی به عنوان یک نهاد خدمتگذار همواره اطلاع رسانی به موقع اذهان عمومی را در اولویت کاری خود قر ار داده است.

وی هواشناسی کاربردی را از اولویت های این سازمان برشمرد و افزود: اطلاعات هواشناسی در تصمیم گیری و تصمیم سازی های بهتر و موثرتر در افزایش سود یا کاهش خسارت های ناشی از شرایط جوی کمک می کند.

وی تاکید کرد: توسعه هواشناسی کاربردی یا «تهک» از خدمات حاکمیتی سازمان هواشناسی است که با برقراری ارتباط مستقیم با فعلان بخش های مختلفی نظیر کشاورزی، دریایی، حمل و نقل وغیره تلاش می کند ضمن تامین امنیت جانی و مالی فعالان از گزند پدیده های مخرب جوی، بهره‌وری در بخش های مختلف را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران از چنان تنوع جغرافیایی و آب و هوایی برخوردار است که در نقشه های هوایی بلندی های کوه ها، پستی دشت ها و نیز آبگیرها و دریا در آن نمودی رنگارنگ به آن بخشیده است.
موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی علاوه بر این که سیستان و بلوچستان را به یک استان چهار فصل تبدیل کرده، در عین حال چهره ای مخاطره آمیز نیز به آن بخشیده به طوری که

 در شمال این استان تندبادها و دمای زیاد هوا، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی همواره وجود دارد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.