معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با وجود شرایط منحصر به فرد و راه های دسترسی به آب های آزاد، در زمینه صنعتی به دلیل نبود فرهنگ در زمینه سرمایه گذاری در بخش صنعت توسعه نیافته، و شاخص های صنعتی ما در مقایسه با کشور بسیار پایین است.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علیرضا نورا با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در سال های اخیر بیش از پیش از سوی مسئولین نظام مورد توجه قرار گرفته تصریح کرد: عملیات توسعه زیر ساخت هایی نظیر راه، راه آهن، گاز و ... در حال انجام است که این ها نیز خود به نوعی زیرساخت صنعت است.
وی وجود معادن غنی در سیستان و بلوچستان را عامل و زمینه ساز توسعه استان دانست و اظهار کرد: خوشبختانه شورای عالی معادن استان به ریاست استاندار فعال شده و کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی تولید نیز در حال فعالیت است.
نورا با بیان اینکه سیستان و بلوچستان را می توان به استانی توسعه یافته تبدیل کرد اذعان داشت: باید از تمام ظرفیت ها به ویژه منطقه آزاد چابهار که در لیست تحریم‌های ظالمانه قرار نگرفته استفاده شود و با ایجاد منطقه آزاد سیستان که مکمل منطقه آزاد چابهار است استان به توسعه و شکوفایی اقتصادی برسد.
وی توجه به شهرک ها و نواحی صنعتی و تأمین اعتبارات مورد نیاز آن ها را ضروری دانست و افزود: خوشبختانه با انتقال خطوط گاز به شهرک های صنعتی مشکل سوخت واحدها حل خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.