به گزارش ایرنا، سعید جعفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بنیاد برکت هیچ کمکی از دولت نمی گیرد و بودجه بگیر دولت نیست اما بدون انجام کار موازی با این مجموعه، به آن کمک می کند.
وی در خصوص حضور این بنیاد در لرستان اظهار داشت: بر اساس درخواست مجموعه مدیریتی استان، طرح پیشرفت و آبادانی شهرستان محروم دلفان با حضور بنیاد برکت و هم افزایی با دستگاهای استانی طی سه سال اجرا می شود.
وی اظهار داشت: این شهرستان از نقاط هدف در محرومیت زدایی و جز ضرورت های دولت است تا بتوان با رویکرد هم افزا و برنامه ای، آن را با محوریت اشتغال و رویکرد ارتقا شاخص های اجتماعی توانمند کرد.
جعفری در خصوص تفاهم نامه سال گذشته استان با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز گفت: در این تفاهم نامه هفت هزار میلیارد ریال در بخش اقتصادی، 100 میلیارد ریال اجتماع محور و 900 میلیون ریال بخش زیربنایی برنامه تدوین شده است.
وی ادامه داد: در بخش اقتصادی بنگاه محور 21 بنگاه استان معرفی شده که با بررسی های انجام شده در حال حاضر سه بنگاه در مرحله پذیرش قرار دارند.
وی گفت: تفاهم نامه 900 میلیون ریالی در 2 سال اجرا می شود و برای طرح های اجتماع محور کوهدشت، رومشکان و دلفان 120 میلیارد ریال در فاز اول اختصاص یافته و تا اواخر شهریور عملیاتی می شود.
مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: در سایر بخش ها از جمله تسهیلات طرح های کمتر از 20 میلیارد ریال، 100 میلیارد ریال اختصاص یافته که با توجه به گزارش های ارائه شده 80 میلیارد ریال طرح تایید و به بانک معرفی شده است.
جعفری اضافه کرد: طرح های اجتماع محور امسال نهایی شده و در استان های لرستان، خوزستان، کرمان، اذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان اجرایی می شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.