جانشین فرماندهی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان از رایزنی برای رفع مشکلات ضمانتی از طریق امور پارلمانی سپاه خبر داد و افزود: تسهیلاتی ویژه برای بانوان مخترع در استان وجود دارد و همچنین در جهت توانمندی زنان سرپرست خانوار علاوه بر آموزش؛تسهیلاتی از سوی سپاه به آنان تعلق می گیرد.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، سرهنگ لطیفی در جلسه مجمع مشورتی زنان سیستان وبلوچستان، بر ضرورت نقش آفرینی زنان در تمامی حوزه ها تاکید کرد و یاد آور شد: مخاطبین اصلی بیانیه ی ارزشمند گام دوم انقلاب و بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی؛زنان و جوانان هستند.
وی همچنین در ادامه افزود: بانوان بازوی اجرایی مهمی در جامعه هستند و از این رو سپاه پاسداران از تمامی ظرفیت خود در حمایت از زنان استفاده می کند.
وی در ادامه با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فعالیت های گسترده ای در توسعه همه جانبه بانوان دارد گفت: در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی نیز قرارگاه جواد الائمه چهل و دو ناحیه پر آسیب را شناسایی کرده است و در راستای رفع این آسیب ها برنامه هایی تدوین شده است.
فاطمه فاضلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در ادامه  نشست گفت: باتوجه به اهمیت ویژه ای که بانوان در تبیین و اجرای  بیانات ارزشمند رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دارند؛ دبیرخانه تبیین رسالت بانوان درگام دوم انقلاب در سیستان  وبلوچستان رسما شروع بکار کرده است و درکارگروه های مختلفی نیز فعالیت خواهد کرد.
این مسئول در ادامه نیز پیگیری وضعیت آبرسانی، بهداشت؛ آموزش جامعه زنان را در روستا و شهرهای استان ،یک اولویت مهم برای دفتر بانوان و مجمع مشورتی عنوان کرد و افزود: مصوبات و خروجی های مثبت مجمع تاکنون درحوزه بانوان بسیار اثربخش بوده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه از اجرای تفاهم نامه های منعقد شده با بانک مهر در جهت اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در سال جدید خبر داد و بیان کرد: تفاهم نامه های دیگری با سازمان صنعت ومعدن ؛ اداره کل راه آهن جنوب شرق و دیگر دستگاه های اجرایی منعقد شده است که اهداف آن تسهیل شرایط معیشتی زنان است.
در این نشست مشاورین شهرستان های استان؛ دستگاه های اجرایی به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.