به گزارش ایرنا حجت الا سلام ناصر خدایاری روز سه شنبه با حضور در منزل شهیدان محسنی، حسن زاده و احمدیان ضمن احترام به مقام شامخ این شهیدان والا مقام مراتب قدردانی خود را از خانواده های این شهیدان اظهار کرد و افزود: شهدا رسالت بزرگی برعهده ما گذاشته اند و با نثار جان خود استقلال و آزادی وطن را موجب شدند.
وی با بیان اینکه راه و هدف شهدا نباید ناتمام بماند، گفت: راه شهدا باید ادامه یافته و آرمان ها و اهداف آنها صیانت شود.
برادر شهید رحمان حسن زاده نیز در این دیدار به تشریح نحوه شهادت و حضور شهید در میدان مبارزه پرداخت و گفت: برادرم می گفت بزرگترین آرزویم این است که شهید شوم و جنازه ام شناسایی نشود.
اقبال حسن زاده ادامه داد: این شهید به همراه بیت الله جعفری از مبارزان انقلابی در محافل و هیات های سیاسی فعالیت داشت و در پاسگاه «بالانج» ارومیه به همراه ایشان دستگیر شد.
وی افزود: حزب دموکرات در کامیاران آنان را دستگیر کرده و به زندان ' دوله تو' در منطقه صفر مرزی سردشت انتقال دادند؛ مادرم آنقدر رفت و آمد کرد و پیگیر شد تا بالاخره پس از چند ماه آزادشان کردند.
وی اضافه کرد: زمانی که جنگ آغاز شد و قضیه حصر آبادان پیش آمد و من به همراه یک گروه متشکل از شهیدان باکری و چند شهید دیگر به آنجا رفتیم به دنبال ما رحمان هم با پرونده ارتشی خود به ما ملحق شد.
حسن زاده افزود: ایشان در تمامی مراحل انقلاب حضور فعال داشت تا زمانی که پیروزی انقلاب فرا رسید و پس از انقلاب که سپاه تشکیل شد هرسه برادر باهم در سپاه عضو شدیم و رحمان علاوه بر سپاه در یگان ارتش نیروی هوایی فعالیت داشت.
وی با اشاره به اینکه شهید حسن زاده 2 وصیت نامه دارد، ادامه داد: برادرم علاوه بر وصیت نامه اصلی، یکی را نیز خطاب به مادرم نوشته بود.
حسن زاده بیان کرد: خبر شهادت رحمان در 18 بهمن 1359 به ما رسید و پس از شناسایی شهید و انتقال به ارومیه در 24 اسفند 1359 در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا، شهید رحمان حسن زاده متولد سال 1355 در ارومیه بوده و در 18 بهمن 1359 در جبهه جنوب (آبادان) براثر اصابت گلوله به شهادت رسید.
همچنین شهید امین محسنی متولد سال 1368 بود و در حین گشت زنی در مرز پیرانشهر توسط اشرار در 13 مهر 1394 به شهادت رسید و از شهدای امنیت استان به شمار می رود.
شهید علی احمدیان نیز متولد سال 1357 شمسی در ارومیه بود و در سال 1384 در درگیری با قاچاقچیان در منطقه سیستان و بلوچستان به فیض شهادت نائل آمد و ایشان نیز از شهدای امنیت استان است.
سی ام بهمن در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.
8135/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.