معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: 33 نفر از دست اندرکاران و داوطلبان سلامت، با مراجعه خانه به خانه، برنامه های آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو را به ۱۱۰۰ خانوار در شهرک دامداران زاهدان ارائه کرده اند و این روند استمرار دارد.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر سید مهدی طباطبایی در کمیته  تب کریمه کنگو (CCHF) با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلای تب کریمه کنگو از شهرک دامداران زاهدان گزارش شده است، خاطر نشان کرد؛ اولین اولویت ما در شهرک دامداران ترویج فرهنگ آموزش پیشگیری از بیماری به مردم ساکن در این شهرک است، که تیم های سلامت با استقرار در این شهرک در حال آموزش خانه به خانه و اطلاع رسانی به مردم در مساجد نیز هستند.
وی ادامه داد: عدم بهسازی آغل دام ها باعث تکثیر کنه می شود و مجاورت مردم با این مراکز باعث احتمال انتقال تب کریمه کنگو  می شود.
وی افزود: تمامی مواردی که در بیمارستان بستری شده اند از تماس با کنه های آلوده مبتلا گردیده اند.
طباطبایی با اشاره به اینکه در آستانه عید قربان قرار داریم و با توجه به افزایش موارد قربانی از همه مردم استان در خواست کرد؛ تمامی دامها را در کشتارگاهها ذبح کنند و گوشت قربانی را در یخچال نگهداری و موقع ذبح دام از دستکش و عینک استفاده نمایند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ نفر از شهروندان به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی درذبح دامها و وعدم رعایت اصول بهداشتی نگهداری دامها به بیماری CCHF مبتلا و تمامی اقدامات درمانی در بیمارستان بوعلی زاهدان به طرز مطلوبی برای آنان ارائه شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.