معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گفتمان و روحیه مدیران استان گفتمان توسعه رفاه و اشتغال نیست.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علی زینی وند  در مراسم افتتاح کارگاه تولید مهارت آموزان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای سنگ جواهر افزود: ظرفیت های بالای استان به لحاظ نیروی انسانی، تنوع و زیبایی های آن در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، دسترسی به مرز و دریا و سایر مزیت های استان تحت یک نگاه خشن ،امنیتی و غیر واقعی قرار گرفته است که باید این پوسته غیر واقعی را کنار بزنیم .

زینی وند گفت: این پوسته نامناسب فضای استان را پوشانده و فضاهای فرهنگی نیز به جای اینکه این پوسته را از چهره استان بزدایند آن را تقویت می کنند و در چنین فضایی گفتمان توسعه و توجه به مسائل اشتغال و رفاه کمرنگ شده است .

وی تصریح کرد: گفتمان و روحیه مدیران استان گفتمان توسعه رفاه و اشتغال نیست و رویکرد خود مدیران نیز تحت تاثیر فضای نامطلوب قرار گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: در صورت وجود موارد ناامنی در استان رسانه‌ها به صورت افراطی به این موضوع می پردازند، این در حالی است که گفتمان توسعه استان در ذیل این موارد دفن شده و توسعه و اشتغال آفرینی در استان  در حاشیه است که این موارد از مشکلات اساسی استان است و باعث عدم پیشرفت می گردد .

این مقام با بیان اینکه مدیران باید در رفتار و عملکردشان مزیت های استان را برجسته کنند ،افزود:ظرفیت های بالای نیروی انسانی استان یکی از مزیت های آن است که باید این ظرفیت و استعداد توانمند شود و راه توانمند سازی آن نیز حرفه‌آموزی است .

معاون استاندار گفت :تحصیلات دانشگاه‌ها با ظرفیتهای جامعه تناسب ندارد و خیل عظیمی از فارغ التحصیلان در جامعه بیکار هستند و با وجود هزینه های هنگفت آموزشی در عمل مهارتی ندارند .

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: این استان با صنایع غول پیکر رشد نمی کند و راه نجات استان از طریق کارگاه‌های کوچک است و کارگاه‌های کوچک باید در دل خانه ها بروند و از فضا و امکانات موجود در جهت اشتغال آفرینی استفاده کنند.

تجاری سازی آموزش های فنی و حرفه ای گامی موثر به سمت اشتغال است و مسئولان باید بیش از گذشته به این مساله توجه خاصی داشته باشند .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.