علی زینی وند روز یکشنبه در مراسم افتتاح کارگاه تولید مهارت آموزان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای سنگ جواهر اظهار داشت: ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان به لحاظ نیروی انسانی، تنوع و زیبایی های آن در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، دسترسی به مرز و دریا و سایر مزیت های استان تحت یک نگاه خشن، امنیتی و غیر واقعی قرار گرفته که باید این پوسته غیر واقعی را کنار زد.

وی گفت: این پوسته نامناسب فضای سیستان و بلوچستان را پوشانده و فضاهای فرهنگی نیز به جای اینکه این پوسته را از چهره استان بزدایند آن را تقویت می کنند و در چنین فضایی گفتمان توسعه و توجه به مسائل اشتغال و رفاه کمرنگ شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پایه های اشتغال کشور حول مهارت آموزی میچرخد، افزود: با توجه به رویکرد دولت در مقوله مهارت آموزی تمامی مدیران دستگاه های اجرایی باید در این راستا گام بردارند.

وی بیان کرد: گفتمان و روحیه مدیران استان گفتمان توسعه رفاه و اشتغال نیست و رویکرد مدیران نیز تحت تاثیر فضای نامطلوب قرار گرفته است.

زینی وند با بیان اینکه مدیران باید در رفتار و عملکردشان مزیت های سیستان و بلوچستان را برجسته کنند، گفت: ظرفیت های بالای نیروی انسانی استان یکی از مزیت های آن بشمار می رود که باید با حرفه آموزی این ظرفیت و استعداد توانمند شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این بازارچه با هدف مهارت آموزی، تولید و فروش تضمینی محصول توسط این اداره کل در پاساژ برادران زاهدان راه اندازی شده است.

خداداد اولیایی گفت: با راه اندازی بازارچه اشتغال که چرخه آموزش، تولید و فروش را کامل می کند، برای ۲۰ نفر اشتغالزایی در حرفه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ایجاد شده است.

وی افزود: عمده فعالیت های کارگاه در راس آموزش های مهارتی و تولید و فروش تضمینی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: این کارگاه با سرمایه گذاری کارآفرین خلاق راه اندازی شده که توانسته از ظرفیت و پتانسیل معادن استان استفاده و اشتغالزایی کند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح تجارت مهارت آموزی است که گام اول آن در زاهدان و سپس در شهرستان هامون برداشته شده و پیش بینی می شود به زودی این بازارچه که در سه طبقه آموزش، تولید و فروش راه اندازی شده برای بالغ بر ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

۹۹۲۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.