حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطابه نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به دستور امام راحل (ره) توسط آیت الله طالقانی است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: نماز جمعه تجمع سیاسی، عبادی، اجتماعی و میعاد گاه مردم انقلابی همیشه در صحنه است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: نماز جمعه پایگاهیست انقلابی که مردم با سلایق و دیدگاههای مختلف حضور یافته و نظرات خود را بیان می کنند که این امر نشان دهنده مشارکت و مقبولیت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: اگر حج و کعبه نماد اسلام و دارای برنامه ای سالیانه است نماز جمعه و شرکت در این مراسم هفتگی نیز نشانی از دینداری، مشارکت سیاسی و اجتماعی افراد است.

وی بیان کرد: نماز جمعه رسانه ای هفتگی و بصیرت افزا در بیان صریح و روشن مواضع انقلابی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: نماز جمعه پایگاه مسائل انسانی، اخلاقی و معارف بلند اسلامی است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نماز جمعه جایگاه ترویج و روحیه عدالت خواهی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مکانی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: ائمه جمعه شبکه ولایت و امامت را تشکیل می دهند و پیوند نظام و امت هستند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان محامی بیان کرد: ائمه جمعه نمایندگان ولایت فقیه هستند که به طور مستقیم توسط رهبر معظم انقلاب منصوب می‌شوند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ائمه جمعه در قرائت خطبه ها همواره اسلحه به دست دارند تا به دشمنان اسلام نشان دهند که مبارزه با کفر و جهل هیچ‌ گاه پایان ندارد و در برابر دشمن باید همیشه آرایش نظامی داشته باشیم.

چهره واقعی سیستان و بلوچستان ترسیم شود

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان کرد: باید برای ترسیم چهره واقعی سیستان و بلوچستان همگان تلاش کنند.

وی تصریح کرد: برنامه های مختلفی در دیدار با مسئولان کشور برای نشان دادن چهره واقعی سیستان و بلوچستان، ظرفیت ها و کمبودهای اسن استان انجام شده است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: نشان دادن چهره واقعی سیستان و بلوچستان به همگان باعث جذب سرمایه گذاری و پیشرفت این منطقه خواهد شد که در این زمینه نقش رسانه ها بسیار پررنگ است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: مردم سیستان وبلوچستان دارای محدودیتها و مشکلاتی هستند که باید به سرعت برطرف شود چراکه مشکلاتی که هم اینک وجود دارد شایسته مردم شریف این منطقه نیست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خطاب به تیم های مدیریتی این استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و اداری گفت: توجه به توانمندی و ارائه خدمت به مردم، داشتن قوت نفس عمیق،  کارگزار نظام بودن از جمله مواردی است که در انتخاب افراد شایسته باید مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: خوشبختانه استان سیستان و بلوچستان از مسئولان دلسوز برخوردار است اما این دلسوزی باید با همت و تلاش بیشتر باشد تا استان روز به روز پیشرفت بیشتر داشته باشد، هر مسئولی از هر مذهب و قومی اگر است باید نگاهشان محدود نباشد بلکه باید فراتر باشد.

امام جمعه زاهدان به یکی از مباحث و مشکلات اخیر در حوزه شهری اشاره کرد و افزود: مشکل کمبود آب در چند هفته گذشته باعث آزار مردم شده است هرچند مسئولان آب و فاضلاب این استان توضیحاتی داده اند اما مردم قانع نشده اند، و توزیع مناسب و عادلانه آب در تمام مناطق شهری و زمان کم دریافت آب آنهم در ساعت پایانی شب از جمله مشکلاتی است که باید مسئولان مرتبط درصدد رفع و یا توضیح آن برآیند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به نهم مرداد روز صدا و سیما اشاره کرد و گفت: به قول امام راحل(ره) صدا و سیما یک دانشگاه اسلامی است لذا باید در حوزه فرهنگ عمومی به ویژه عفاف و حجاب تاثیر گذار باشد.

۹۹۱۴ **3213

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.