فرماندار خاش گفت: مجتمع آبرسانی 48 روستایی دشت آبخوان خاش به طول 250 کیلومتر در سه فاز اجرا و سال 1400 به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، صاحب گل صالحی در بازدید از پروژه مجتمع آبرسانی دشت آبخوان خاش بیان کرد: برای اجرای این پروژه افزون بر 500 میلیارد ریال هزینه می شود و ساکنان روستایی خاش حداکثر تا دو سال آینده می توانند به آب شرب سالم و بهداشتی دسترسی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه 48 درصد منابع آبی خاش با شرایط دشوار مواجه شده اند و به افزون بر 80 روستای خاش با تانکر آبرسانی می شود ادامه داد: پروژه دشت آبخوان در سه فاز با هدف پوشش آب 48 روستا از سالهای قبل شروع شده که در فاز نخست آن دوازده روستا از نعمت آب بهره مند شده اند.
صالحی افزود: پروژه چاه احمد که 33 روستای خاش را زیر پوشش می برد از دیگر پروژه های شاخص شهرستان خاش است.
وی بیان کرد: با اجرای این پروژه 37 روستا و حدود 7 هزار و  849 نفر از مردم حوزه بخش مرکزی خاش از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.
وی گفت: هم اینک پوشش آبرسانی در روستاهای شهرستان خاش به حدود 70 درصد می رسد که با اجرای این پروژه درصد پوشش آبرسانی روستایی به بالای 85 درصد می رسد.
فرماندار خاش گفت: پروژه آبرسانی چاه احمد نوک آباد خاش هم با هدف بهره مند کردن 1650 نفر از مردم 33 روستا در حال اجرا بوده و پروژه ده رئیس ایرندگان خاش نیز با هدف آبرسانی به مردم شش روستا و بهره مندی 1578 نفر از نعمت آب شرب اجرا شده است.
علیرضا کیخایی معاون طرح و برنامه شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان نیز از اختصاص یک تانکر آبرسانی جدید جهت تسریع برای رفع مشکلات و تامین نیازهای آبی روستائیان خاش خبر داد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.