استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان از نظر رشد بودجه رتبه اول و از نظر اختصاص بودجه رتبه دوم کشور را دارد که امیدواریم با توجه به محرومیت این استان تخصیص اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصد محقق شود.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی در نشست هم اندیشی احزاب، تشکل‌ها، فعالان سیاسی، دانشگاهی و اصحاب رسانه استان که با حضور دکتر ربیعی برگزار شد افزود: سفرهای مختلف وزرا و مسئولان کشوری به سیستان و بلوچستان از جمله برنامه‌های دولت در زمینه پیشرفت این استان است .

استاندار بیان کرد : این سفرها دارای مصوبات بسیار خوب و مفیدی برای سیستان و بلوچستان بوده که در آینده نزدیک شاهد تحولات و اتفاق‌های خوبی در این استان خواهیم بود .

وی با بیان اینکه امسال شاهد اقدامات خوبی در سیستان و بلوچستان هستیم افزود: در حوزه صنعت، معدن و تجارت نشست‌های متعددی در تهران و مرکز استان برگزار شده که امسال شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود .

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: واردات دام و فعال کردن کشتارگاه‌های نیمه فعال و تعطیل که موجب اشتغال ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر خواهد شد، از جمله اقدامات و برنامه‌های دولت در این استان است .

رییس شورای تامین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: راه اندازی طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب به اراضی کشاورزی دشت سیستان که سبب ایجاد اشتغال فروانی خواهد شد از دیگر اقدامات و برنامه های دولت است .

وی یادآور شد: بارندگی‌های اواخر پارسال و امسال موجب ذخیره سازی آب شده که استفاده از آن اشتغال فراوانی را ایجاد خواهد کرد .

موهبتی بیان کرد: سفر وزیر کشور به سیستان با ۱۰۱ مصوبه و سفر معاون وزیر کشور و هیات کارشناسی به منطقه بلوچستان با ۴۸۶ مصوبه موجب شتاب کارهای عقب مانده بسیاری خواهد شد .

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیشنهاد شده تا یک میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به سیستان و بلوچستان برای سه طرح بزرگ راه آهن، بزرگراه و آب آشامیدنی اختصاص یابد که در صورت تحقق آن پیشرفت‌های بسیار خوبی عاید این استان خواهد شد .

موهبتی به انتصاب جوانان در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این استان جوانترین فرمانداران کشور را دارد .

وی ادامه داد: در زمینه ساماندهی حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار کارهای اقتصادی زیادی در دست انجام و خبرهای خوبی در راه است .

وی به افزایش سهمیه اشتغال در این استان اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزش و پرورش علاوه بر پنج هزار و ۴۰۰ نفر در نظر گرفته شده برای این استان تعداد ۲ هزار نفر سهمیه اختصاصی دیگر نیز به این منطقه اختصاص یافته است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.