معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سازمان های مردم نهاد از جنس مردم هستند و در سالهای اخیر ثابت کردند می توانند کارهای بزرگی را در جامعه انجام دهند و از دستگاه های دولتی انظار داریم تا در حوزه اوقات فراغت از ظرفیت سمن ها استفاده کنند .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، زینی وند در جلسه ستاد ساماندهی جوانان افزود: کلیه مدیران دستگاه های دولتی جهت تسریع درخواست سمن ها یک رابط ویژه سمنها معرفی نمایند تا سمنها بتوانند از طریق این افراد پیگیر خواسته های خود باشند .

وی توجه به مناطق حاشیه نشین را با اهمیت دانست و بیان کرد: دستگاه های مربوطه با برنامه ریزی به این مناطق توجه ویژه ای داشته باشند و غنی سازی اوقات فراغت در این مناطق از اولویتها باشد .

وی به شهرداریها تاکید کرد: به موضوع نشاط شهری توجه کنند و با یک رنگ آمیزی و نظافت که هزینه زیادی هم ندارد می توان یک شهر با نشاط را طراحی نمود و چهره ای با نشاط به شهر داد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ضرورت زیباسازی و نشاط بخشی به فضای شهری را توسط شوراها و شهرداریها خواستار شد و افزود :طراحی و زیباسازی فضای شهرها به کمک رنگ و نظافت ورودی ها و معابر شهرها کمک بزرگی به ایجاد نشاط در شهروندان می کند .

وی اضافه کرد: توجه به زیرساختها در اماکن و پایگاههای اوقات فراغت و زیباسازی و نظافت در این مکانها مورد توجه قرار گیرد .

زینی وند ضمن توصیه به پرهیز از اجرای برنامه های کلیشه ای و تکراری در بحث اوقات فراغت ، افزود: کمیته امداد و آموزش و پرورش باید برنامه ها را مورد نظرسنجی و پایش قرار دهند و نوآوری و بروز رسانی برنامه های اجرایی را در دستور کار داشته باشند .

وی ضمن تاکید بر واگذاری مبحث اوقات فراغت به سازمانهای مردم نهاد افزود: تصدی گری در دولت در همه سطوح از بالاترین رده تا پایین ترین رده وجود دارد که باید در عین حفظ حاکمیت این تصدی گری کاسته شود .

وی تصریح کرد: هر چه دولت در تصدی گری عقب بنشیند موفق تر خواهد بود و هرچه سمن ها فعالتر باشند و به آنها بیشتر میدان بدهیم کشور رشد خواهد کرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.