رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خانه های بهداشت در روستاهای استان از28 به 978 باب رسیده است اما با وجود  34 برابر شدن تعداد خانه های بهداشت، بر اساس طرح گسترش شبکه نظام بهداشت کشور همچنان حدود 30 درصد از نیاز ما به خانه بهداشت تامین نشده است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: تعداد تخت های بستری در استان سیستان و بلوچستان از 495 تخت در سال 1357 با 5 برابر افزایش  به 2786 تخت رسیده است .

وی در ادامه اظهار کرد: این در حالی است که تعداد تخت های بستری کل کشور در این بازه زمانی 2 و نیم  برابر شده و از 56000 تخت به 128000 تخت رسیده است .

شهری بیان کرد: افزایش 5 برابری تعداد تخت های بستری هم نتوانسته است ”شاخص تعداد تخت به جمعیت“ در استان سیستان و بلوچستان را به متوسط کشوری برساند و در حالی که در کل کشور به ازاء هر 1000 نفر حدود 1.8 تخت بستری وجود دارد این شاخص در استان سیستان و بلوچستان تقریبا نصف این مقدار است.

وی تصریح کرد: مقایسه روند مرگ و میر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و کشور نشان می دهد که استان ما در زمینه کاهش میزان مرگ و میر شیرخواران  موفقیت های چشمگیری داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: با وجود تمام تحولاتی که در حوزه سلامت سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است، تا رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق عدالت در سلامت راه دشوار و طولانی در پیش داریم .

وی اظهار کرد: برای دستیابی به نقطه مطلوب همچنان‌ نیازمند تلاش و اقدام جهادی در بخش دولتی، مشارکت مردم و حضور خیران سلامت هستیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.