به گزارش ایرنا عبدالرحیم کردی در نشست بررسی راهبردهای منطقه‌ای و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های چابهار در بندرشهیدبهشتی با حضور وزیر امور خارجه اظهار داشت: چابهار نقش بین المللی برای توسعه دارد و می‌تواند علاوه بر ایران نقش مؤثری در توسعه تجارت کشورهای همجوار ایفا کند.
وی تصریح کرد: راه اندازی منطقه آزاد مشترک در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان می‌تواند موجب توسعه تجارت و رونق اقتصادی شود و سه کشور ایران، چین و پاکستان نفع زیادی از آن می‌برند و به توسعه روابط این سه کشور منجر می‌شود.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: چابهار در مسیر و ریل توسعه قرار گرفته است و هم اینک بر اساس جایگاه و تأثیر گذاری بیشتر از 14 هزار هکتار وسعت فعلی به 80 هزار هکتار افزایش پیدا می‌کند.
وی بیان کرد: مجوز فرودگاه بین المللی چابهار صادر شده و بزودی اقدامات لازم برای ساخت و حل مشکلات حمل و نقل هوایی و تردد گردشگران و سرمایه گذاران مرتفع می‌شود.
دکتر کردی اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری سه سال اخیر در منطقه آزاد چابهار برابر با 10 سال گذشته است بطوریکه در سال گذشته 400 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری در فولاد و 30 میلیارد دلار در پتروشیمی در حال انجام است و می‌توان گفت 48 درصد شرکت‌های خارجی مربوط به دوره پسابرجام است.
وی ادامه داد: درخواست داریم بانک‌های خارجی کشورهای افغانستان و پاکستان و هند در چابهار راه اندازی تا پیوند اقتصادی برقرار شود.
کردی گفت: توسعه تعاملات بین المللی به نفع کشور است و می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی پیش رو را مرتفع کند.
رئیس هیأت مدیره منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: چابهار با تمام ظرفیت‌ها و توانمندی هایش در اختیار کشور است و می‌توان از این موقعیت بهترین استفاده و نفع را برد.
به گزارش ایرنا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از سفر به پاکستان ظهر امروز پنجشنبه وارد چابهار شد و پس از بازدید از واحدهای پتروشیمی، فولاد و بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، در نشست بررسی راهبردهای منطقه ای با حضور استاندار و شماری از مدیران استان سیستان و بلوچستان شرکت کرد.
وی عصر امروز چابهار را به قصد پاکستان ترک کرد.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.