به گزارش ایرنا از سایت قوه قضاییه حجت الاسلام علی موحدی راد روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: قاچاق دام در سایر استانها بدین گونه است که دام از کشور خارج می‌شود اما در سیستان و بلوچستان این موضوع کاملا متفاوت است.
وی ادامه داد: به منظور تامین نیاز مردم و تعادل بازار، دام از خارج کشور وارد سیستان و بلوچستان می شود اما مشکل اصلی در واردات دام از حوزه افغانستان و پاکستان احتمال وجود برخی آلودگی‌ها است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: این دام‌ها اگر به صورت قاچاق به عمق کشور برود ممکن است بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را باعث شده و مشکلاتی را بوجود آورد.
وی افزود: بر اساس مقررات دام وارداتی به سیستان و بلوچستان باید در همین استان قرنطینه و سپس تحت نظارت دامپزشکی کشتار و گوشت آن وارد عمق کشور شود و مشکل ما ورود دام زنده به مرکز است.
حجت الاسلام موحدی راد تصریح کرد: در این زمینه افرادی با همکاری برخی از کارکنان جهاد کشاورزی و با استفاده از پلاک‌هایی که برای دام‌های معاینه شده بومی استفاده می‌شود دام‌های غیرمجاز قاچاق را به نام دام داخلی و کنترل شده به عمق کشور می‌بردند.
وی ادامه داد: افرادی در این رابطه بازداشت شدند و تاکنون پرونده‌ای برای مدیرکل سابق جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تشکیل شده که پس از اینکه دلایل جمع آوری شود نسبت به احضار و تحقیق از وی اقدام خواهد شد.

**آخرین وضعیت پرونده قورباغه مکران
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: برای متهم اصلی پرونده مشهور به «قورباغه مکران» و برای برخی از افراد نیز که در جرم مشارکت و معاونت داشتند کیفرخواست صار شده و پرونده در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است.
وی افزود: نیروی انتظامی در مرحله نخست اموال زیادی از متهم توقیف کرد که البته برخی اسناد به نام اشخاص دیگری بود و قریب به 180 ملک در مشهد، تهران، البرز و در سیستان و بلوچستان توقیف شد.
حجت الاسلام موحدی راد با بیان اینکه ارزش املاک کشف شده از متهم بیش از 50 میلیارد تومان است افزود: در زمانی که ما در حال رسیدگی به پرونده بودیم تمامی اسنادی که به نام خود متهم، 2 همسر و فرزندانش بود تقاضای ضبط به نفع دولت کردیم.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه برخی از اموال که به نام اشخاص غیر بود در بررسی‌های انجام شده آنهایی که دلیل و مدرکی وجود نداشت که ناشی از مواد مخدر و یا با متهم در ارتباط باشند با توجه به اینکه سند مالکیت به نام اشخاص بود آزاد کردیم و فقط اسنادی که به نام خود متهم و بستگان درجه یک وی بود بازداشت است که تقاضای ضبط آن از طرف دادگاه انقلاب داده شده است.

** قتل استاد دانشگاه علوم پزشکی زابل امنیتی نیست
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: پرونده قتل استاد دانشگاه زابل امنیتی نیست و موضوع ترور کاملا منتفی است و بر اساس گزارش نیروی انتظامی این خانم در یک سال گذشته از ناحیه برخی افراد تهدید شده بود و احتمالا موضوع خانوادگی بوده و هم اینک پلیس در حال انجام تحقیقات است.

** آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی خاش-زاهدان
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: دستگاههای امنیتی و انتظامی همچنان در حال انجام بررسی‌ها و تحقیقات مربوطه هستند.
وی ادامه داد: برخی از متهمان به پاکستان گریختند و عده ای دیگر از متهمان نیز در رصد نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی قرار دارند که در فرصت مناسب ان شاءالله نسبت به دستگیری آنها اقدام خواهد شد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.