به گزارش ایرنا نژاد گاو دشتیاری، مرغ دشتیاری و گوسفند بلوچی، بزتالی و شتر در شهرستان چابهار از فرصت های مهم اشتغالزایی هستند که در صورت توجه ویژه و سرمایه گذاری می توانند هزاران شغل ایجاد کنند و موجب توسعه و رونق اشتغال خانگی شوند.
شهرستان چابهار بویژه منطقه دشتیاری از نظر قابلیت های دامی سه نژاد دامی شاخص کشور را دارد که می توان به گاو بومی دشتیاری، مرغ و خروس دشتیاری و گوسفند بلوچی اشاره کرد.
باتوجه به شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و ناسازگاری نژادهای غیربومی اهمیت گاو دشتیاری به عنوان یک منبع مهم و مستعد و قابل توسعه و سرمایه گذاری در تأمین فرآورده های مورد نیاز دامی از جایگاه ویژه ای در شهرستان چابهار برخوردار است.
معاون رئس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک 6 هزار راس از نژاد گاو دشتیاری در حوزه این شهرستان وجود دارد.
نورالدین میرلاشاری افزود: گوسفند نژاد بلوچی در برابر گرما و راهپیمایی های طولانی مقاوم و از استعداد زیادی در ظرفیت تولید شیر، پشم و تأمین گوشت نیز برخوردار است.
وی مرغ و خروس بومی دشتیاری که برای جوجه کشی مناسب است را در تولید گوشت سفید بسیار مستعد و مناسب دانست.
مدیرجهاد کشاورزی چابهار ادامه داد: هم اینک حدود 144 هزار واحد دامی شامل 6 هزار راس گاو و گوساله11هزار راس گوسفند و بره، 42 هزار راس بز و بزغاله، هشت هزار و 300 نفر شتر و 52 راس گاو میش در این شهرستان وجود دارد.
وی تصریح کرد: بطور متوسط بالغ بر سه هزار و 540 تن شیر و هزار و 240 تن گوشت قرمز در شهرستان چابهار تولید می شود.
میرلاشاری گفت: توجه به دام های سبک، سنگین و طیور علاوه بر ایجاد اشتغال موجب تولید و رونق اقتصادی می شود و به نوعی این شهرستان می تواند در کاهش قیمت ها نیز تاثیر زیادی داشته باشد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.