به گزارش ایرنا سعید دهنوی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این همایش با محورهای ضرورت سواد فضای مجازی در هزاره سوم، سواد فضای مجازی و خانواده، مبانی سواد فضای مجازی، ماهواره و تاثیر آن بر سبک زندگی ایران اسلامی، سواد بازی های رایانه ای، فنون سخنوری و امنیت کاربری برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این همایش که برای دومین بار در سیستان و بلوچستان برگزار می شود سه استاد کشوری و سه استاد استانی به آموزش مباحث می پردازند.
مسئول سازمان فضای مجازی سراج سیستان و بلوچستان گفت:استفاده از فضای مجازی به عنوان یک ابزار مدرن ارتباطی به صورت فراگیر روز به روز در حال گسترش است و به تبع آن در ایران نیز با فراهم شدن زیرساخت های لازم استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان یک ابزار سریع و آسان ارتباطی تبدیل شده است.
وی افزود: هم اینک سیستان و بلوچستان از نظر ضریب نفوذ اینترنت در رده های آخر کشور است اما از نظر رشد نفوذ اینترنت نخستین استان کشور بحساب می آید.
دهنوی اظهار داشت: با توجه به نبود فرهنگ استفاده از فضای مجازی سازمان فرهنگی سراج برپایی دوره های آموزشی را برای اقشار مختلف در دستور کار قرار داده است.
وی بیان کرد: از آنجاییکه فضای مجازی ابرازیست برای ساخت تمدن نوین، رشد استفاده صحیح از این فضا در جامعه از ضروریات محسوب می شود.
مسئول سازمان فضای مجازی سراج سیستان و بلوچستان ادامه داد: این گرایش بی سابقه مردم به حضور استفاده از فضای مجازی با توجه به ظرفیت ها، خطرات و آسیب های آن می تواند هم فرصت و هم چالش باشد که نیازمند مدیریت صحیح برای تبدیل شدن به یک فرصت خوب برای افراد در حوزه های گوناگون است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.