روح الله سرگزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در محل اتصال رودخانه نیاتک به پل نیاتک در مسیر زابل - هیرمند متاسفانه دایک این رودخانه در ضلع غربی از 29 فروردین ماه بر اثر سیلاب تخریب شد.
وی افزود: این مشکل سبب آبگرفتگی 12 روستا شده بود که همچنان 9 روستا درگیر سیلاب هستند.
معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش شبانه روزی همه دلسوزان نظام و مردم بعد از چهار روز این دایک ترمیم و آب در مسیر تالاب بین المللی هامون هدایت شد.
وی با بیان اینکه هم اینک 9 روستای هیرمند درگیر آبگرفتگی هستند گفت: با توجه به احتمال تخریب برخی از منازل روستاییان برآورد خسارت ها در دستور کار کارشناسان بنیاد مسکن قرار دارد.
سرگزی افزود: تمام سیل زدگان روستاهای درگیر سیلاب هیرمند در جای امن پناه داده شدند.
وی اظهار داشت: همچنان پنج مسیر ارتباطی در هیرمند مسدود است و تلاش راهداران برای بازگشایی آنها به طور شبانه روزی ادامه دارد.
وی گفت: از روز گذشته تاکنون علاوه بر بارندگی شاهد توفان شدید گرد و خاک در سیستان هستیم به طوریکه میزان ذرات معلق در هوا در زابل به 2 هزار و 957 میکروگرم بر متر معکب معادل 21 برابر حد مجاز رسید.
معاون مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از روز گذشته شاهد کاهش ورودی آب سیلاب کشور افغانستان به منطقه سیستان هستیم.
به گزارش ایرنا سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.