علی خانقائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم قابل توجه سیلاب در سیستان هم اینک بیش از 50 دستگاه ماشین آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین در منطقه مستقر هستند.
وی افزود: 80 نفر از نیروهای راهداری به طور شبانه روزی برای ترمیم خرابی ها، نگهداری از جاده ها، ابنیه فنی راهها و تامین تردد ایمن مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از مسدود بودن برخی راههای ارتباطی در سیستان خبر داد و افزود: هم اینک محورهای هیرمند - نیمروز و هیرمند - بنجار در شمال استان بسته است و تردد از محور هیرمند - زابل نیز با محدودیت انجام می شود.
وی بیان کرد: هم اینک تلاش تمام دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان برای مهار سیلاب سیستان و هدایت آب در مسیر های تعیین شده معطوف است تا از ایجاد خسارت بیشتر و آب بردگی روستاها جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.